We Wrocławiu otwarto fabrykę opakowań
We Wrocławiu oficjalnie otwarto fabrykę firmy Walki, która będzie produkować opakowania dla przemysłu papierniczego. Zakład zatrudni 50 osób.
Nowa fabryka firmy Walki powstała w niecałe siedem miesięcy. Łączna powierzchnia pomieszczeń produkcyjnych, biurowych i magazynowych to ponad 10 tys. m kw.
Jak powiedział w czwartek podczas uroczystości otwarcia Timo Finnstrom, wiceprezes wykonawczy Walki Group odpowiedzialny za działania operacyjne, koncern zainwestował w uruchomienie wrocławskiej fabryki 10 mln euro. - Jest to zakład, w którym zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne z zakresu automatyzacji. Jego możliwości produkcyjne to 50 tys. ton opakowań rocznie - dodał Finnstrom.
Jak powiedział prezes i dyrektor generalny grupy Walki Leif Frilund, Wrocław stanowi doskonałą lokalizację dla nowej fabryki. - Nasze rynki zbytu znajdują się w Europie Środkowej, co sprawia, że zakład usytuowany właśnie w tym miejscu znacznie skróci czas realizacji zleceń - dodał Frilund.
Już wiadomo, że w 2014 r. koncern planuje nowe inwestycje we Wrocławiu. Do końca 2013 r. zapadną decyzje w tej sprawie.
- Bardzo cieszy nas, że nowa fabryka powstała właśnie w naszym mieście. Dzięki tej inwestycji Wrocław został włączony w międzynarodowy obieg gospodarczy. Jest to też duża szansa na dobrą pracę dla naszych absolwentów z wykształceniem mechanicznym i inżynierskim - powiedział podczas otwarcia wiceprezydent Wrocławia Adam Grehl.
Teraz firma Walki posiada w Polsce trzy fabryki i zatrudnia 200 osób (w Jatnem, Kwidzyniu i Wrocławiu). Jest jednym z największych producentów laminatów technicznych i materiałów do opakowań ochronnych. Specjalizuje się w produkcji inteligentnych produktów wielolaminatowych opartych na różnych rodzajach włókien, przeznaczonych do różnych zastosowań - od energooszczędnych okładzin i membran budowlanych po opakowania.
Grupa Walki posiada również zakłady w Finlandii, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Rosji oraz w Chinach. Zatrudnia w sumie około 900 pracowników. Jej roczna sprzedaż netto wynosi ponad 300 mln euro.
Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze