Współpraca z agencją SEO. Jak ustrzec się przed wyrzucaniem pieniędzy w błoto?

SEO jest jedną z gałęzi marketingu internetowego, która budzi spore kontrowersje. Wynika to głównie z tego, że rynek SEO jest nieuregulowany i mimo że działa na nim mnóstwo świetnych i skutecznych agencji SEO, to nadal w branży możemy napotkać nieuczciwych i nierzetelnych usługodawców. Jak nawiązać bezpieczną współpracę z agencją SEO i uchronić się przed przepalaniem budżetu przeznaczanego na pozycjonowanie?

Strzeż się "agencji SEO"!

Rynek usług SEO nie jest w żaden sposób regulowany, a próg wejścia do branży jest minimalny. Oznacza to, że pozycjonerzy nie muszą przechodzić żadnych egzaminów czy testów, które dopuszczałyby ich do pełnienia roli eksperta SEO.To właśnie dlatego w branży SEO działają nie tylko agencje SEO z prawdziwego zdarzenia, ale też "agencje SEO", których pracownicy nie posiadają odpowiednich kompetencji lub wręcz żerują na nieświadomych klientach. Agencji tego drugiego rodzaju niestety nie brakuje. Problem jest potęgowany przez powszechnie panujące niezrozumienie specyfiki branży SEO. Wszystko to sprawia, że nieświadomy klient bardzo łatwo może nastąpić na minę, zawiązać niekorzystną współpracę i zwyczajnie wyrzucić w błoto pieniądze, przeznaczane na pozycjonowanie.

Budżet wyznacza skalę ryzyka

Miesięczny budżet przeznaczany na działania pozycjonerskie może oscylować w zakresie od dwóch do aż kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. W ramach comiesięcznej kwoty przeznaczanej na pozycjonowanie, klient agencji może liczyć na opracowanie i realizowanie strategii SEO, której celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. W zakresie tych działań klient otrzymuje m.in. audyt SEO wraz ze wskazaniem błędów do usunięcia ze strony internetowej, zoptymalizowanie witryny pod kątem pozycjonowania, publikację treści generujących właściwy ruch organiczny, pozyskiwanie źródeł linków, stworzenie właściwej struktury linków wewnętrznych, etc.

Kwoty przeznaczane na pozycjonowanie rosną proporcjonalnie do skomplikowania pozycjonowanej witryny oraz skali działań, które są wykonywane w ramach strategii SEO. Niemniej klient, który nie zna branży i nie do końca  rozumie specyfikę współczesnego pozycjonowania, może nawet nie być świadomy, że współpraca z agencją zmierza donikąd.

Wystarczy, że nierzetelna agencja SEO nie przeznaczy budżetu na zakup linków czy zamówienie treści, a klientowi dostarczy raport pełen ogólników i trudnego do zrozumienia żargonu. Mniej drastyczny scenariusz zakłada, że agencja SEO zwyczajnie nie poradzi sobie z pozycjonowaniem danej witryny, przez co sama przepali budżet klienta.

Według Damiana Sałkowskiego - założyciela startupu technologicznego Senuto, który od kilku lat działa w branży SEO - porażka większości kampanii SEO wynika z: zawiązania współpracy z nieuczciwymi lub niekompetentnymi specjalistami, źle skonstruowanej umowy na świadczenie usług SEO oraz z nieprawidłowo dobranego budżetu. Co więcej, według Sałkowskiego aż 72 proc. kampanii SEO realizowanych dla sektora e-commerce zalicza całkowitą klapę, przepalając czas i pieniądze zleceniodawcy.

Jak ustrzec się przed wyrzucaniem pieniędzy w błoto? Trzeba znaleźć właściwą agencję!

Nie chcesz wyrzucać pieniędzy w błoto? W takim razie nawiąż współpracę z właściwą agencją SEO. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Kwestię znalezienia tej właściwej agencji SEO, dopasowanej do potrzeb i specyfiki Twojego budżetu, komplikuje pewien czynnik. Jest nim specjalizacja dostawców usług SEO. Nie każda agencja będzie w stanie z sukcesami pozycjonować biznesy działające w różnych branżach oraz witryny z szerokiego spektrum tematycznego. Nawet, jeśli dana agencja osiąga spektakularne wyniki w pozycjonowaniu np. szkoły językowej, to może zupełnie nie poradzić sobie z pozycjonowaniem dużego sklepu narzędziowego czy bloga o tematyce rozwojowej.

Dlatego kluczem do optymalizacji budżetu przeznaczanego na działania SEO jest nawiązanie współpracy z agencją SEO, która ma doświadczenie i wie, jak pozycjonować witryny zbieżne ze specyfiką i profilem Twojego biznesu. Niestety, znalezienie tej właściwej agencji SEO na własną rękę to zajęcie czasochłonne, które może zakończyć się fiaskiem. O wiele lepszym wyjściem jest zaufanie w tej kwestii sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja znajdzie dla Ciebie najwłaściwszą agencję SEO

Problem ze znalezieniem odpowiedniej agencji SEO jest tym istotniejszy, że ruch organiczny z wyszukiwarki może stanowić nawet 75% wszystkich odwiedzin na stronie lub w sklepie. Wobec tego odpowiednia widoczność Twojego biznesu w wyszukiwarce może być kluczowym czynnikiem dla jego konkurencyjności, stabilności i rentowności. Z tego powodu nie należy zawierzać działań pozycjonerskich pierwszej lepszej i niezweryfikowanej agencji SEO. Lepiej zlecić to zadanie innowacyjnemu algorytmowi SEO Match.

SEO Match to narzędzie łączące klientów z odpowiednio dobranymi agencjami SEO. Jak to działa? Szybko i prosto. Wystarczy, że uzupełnisz krótki formularz rejestracyjny, w którym podasz informacje dotyczące m.in. Twojej branży, preferowanego budżetu przeznaczanego na SEO oraz wskażesz adres URL swojej witryny.

Po wysłaniu formularza algorytm SEO Match zacznie poszukiwania odpowiednich agencji SEO, które spełniają ustalone warunki. W SEO Match zarejestrowane są jedynie zweryfikowane agencje, które działają na rynku co najmniej od 2 lat, a także stosują prokliencką politykę. Zatem w SEO Match nie znajdziesz nierzetelnych i nieuczciwych dostawców usług SEO.

Spośród zweryfikowanych agencji, algorytm dobierze dla Ciebie te, które mają udokumentowane sukcesy w pozycjonowaniu witryn zbieżnych z Twoją tematyką i profilem działalności i są w stanie podjąć się pozycjonowania w ramach wskazanego budżetu. Skąd algorytm ma te wszystkie informacje? Czerpie je z bazy Senuto, na którą składają się miliony domen, posegmentowane na 403 kategorie tematyczne. Dzięki temu działanie SEO Match jest precyzyjne i oparte na twardych danych, a więc obiektywne i bezstronne.

Po przefiltrowaniu agencji SEO, algorytm prześle informację do trzech najlepiej dopasowanych agencji, że uzyskały "parę" z Twoją firmą. Następnie w ciągu kilku dni otrzymasz spersonalizowane oferty od agencji SEO i na tej podstawie będziesz mógł wybrać najwłaściwszego dostawcę usług SEO. Brzmi prosto, prawda? Do tego dodamy, że rejestracja i korzystanie z SEO Match są całkowicie darmowe. Uzupełnij krótki formularz kontaktowy i sprawdź sam, że współpraca z odpowiednio dobraną agencją SEO może być opłacalna!

materiały promocyjne partnera
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »