Współpraca z klientem priorytetem

Zdaniem przedsiębiorców, współpraca z klientem jest głównym priorytetem firm na najbliższe lata - wynika z raportu firmy doradczej KPMG pt. "Gra o przyszłość: Wyzwania dla prezesów największych firm działających w Polsce na lata 2006-2010".

Zdaniem przedsiębiorców, współpraca z klientem jest głównym priorytetem firm na najbliższe lata - wynika z raportu firmy doradczej KPMG pt. "Gra o przyszłość: Wyzwania dla prezesów największych firm działających w Polsce na lata 2006-2010".

"Znaczenie współpracy z klientem wymienia na pierwszym miejscu większość badanych przedsiębiorstw - najczęściej tych działających w branży produkcji dóbr konsumpcyjnych oraz w handlu i usługach. Również w perspektywie 2-3 lat usprawnienie współpracy z klientami pozostanie priorytetem nr 1" - wyjaśnili autorzy raportu. Według badania, firmy będą też bardziej zainteresowane podnoszeniem jakości produktów i usług niż obniżaniem kosztów. 50 proc. ankietowanych deklaruje, że utrzymanie dotychczasowych klientów przedkłada nad zdobywanie nowych, a 43 proc. wskazuje jako ważniejszą realizację wysokiej marży nad udział w rynku.

Reklama

Kadra menedżerska jest zgodna, że globalizacja i postępująca integracja z UE to zjawiska powiązane ze sobą i jednoznacznie korzystne. Natomiast - według ankietowanych - konkurencja ze strony krajów o niskich kosztach, chociaż postrzegana jako negatywna, nie jest odbierana jako poważne zagrożenie. Według raportu, menedżerowie uważają, że sprzedaż w ostatnich trzech latach napędzana była gównie przez ofertę dotychczasowych produktów i usług na obecnych rynkach (w prawie 60 proc. firm); nowe produkty i rynki stanowiły tylko o 24 proc. sprzedaży.

W najbliższych trzech latach sytuacja ma się zmienić. Jak oceniają ankietowani menadżerowie, ponad 60 proc. sprzedaży będzie efektem innowacyjnego podejścia: firmy w większym stopniu będą się koncentrować na wchodzeniu na nowe rynki i wprowadzaniu nowych produktów i usług.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »