Zmień sposób myślenia

Czy to możliwe, żeby robić to samo co inni i w czasie kiedy Ci inni borykają się z kłopotami walcząc o utrzymanie się - na powierzchni odnosić sukcesy rynkowe?

Czy to możliwe, żeby robić to samo co inni i w czasie kiedy Ci inni borykają się z kłopotami walcząc o utrzymanie się - na powierzchni odnosić sukcesy rynkowe?

Odpowiedź brzmi: tak.

Ryanair tak jak dziesiątki innych linii lotniczych zajmuje się transportem lotniczym. Ale jego założyciele podchodzą do tego interesu zupełnie inaczej niż inni przewoźnicy. To nie sztuka mieć samolot i zapewnić połączenia z punktu A do B, gdyż to robią wszyscy, czymś trzeba się odróżniać od konkurencji i na czymś trzeba zarabiać (szczególnie kiedy cala branża boryka się z falą bankructw).

Klasyczne linie lotnicze wyszły z założenia, że zaoferują klientowi transport z A do B, a na pokładzie zaserwują wyśmienite posiłki, a za to zainkasują sowitą opłatę.

Reklama

Ryanair uznał, że nie tylko klient źródłem jego zarobku, ale również miejsce, w które go dostarcza. Klient to przecież portfel pełen pieniędzy, które zostaną wydane w miejscu, gdzie ich właściciel będzie przebywał. Ci którzy to dostrzegli nawiązali alianse z irlandzkim przewoźnikiem doceniając kapitał jego pracy. Dzięki temu wiele miast, do których latają samoloty Ryanair przezywają gwałtowny rozkwit, bo docierają tam zamożni turyści. W związku z tym samorządy lokalne wspierają również finansowo irlandzkiego przewoźnika.

Inną innowacją, która w branży lotniczej wprowadził Ryanair jest odchudzenie biletu lotniczego, jego obecna cena zawiera jedynie przelot, za wszelkie dodatki (posiłki) klient może zapłacić bezpośrednio w samolocie.

Dzięki temu przewoźnik rozszerzył grupę docelową, na klientów dla których dotychczas przeloty samolotem były zbyt kosztowne - dzisiaj płacąc jedynie za przelot mogą oni sobie na to pozwolić.

Często nowe spojrzenie na dotychczasową pracę może ukazać nowe możliwości lub potencjał w niej tkwiący, przecież niepotrzebna nam kopa pogiętej blachy wymieszanej z plastikiem, ale prawie każdy z nas korzysta z funkcji samochodu.

Zobacz może Twoje produkty lub usługi można zastosować w innych branżach albo zmienić ich zastosowanie - jeśli tak jesteś odkrywcą nowych lądów.

Tomasz Horoszkiewicz

brak
Dowiedz się więcej na temat: Ryanair
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »