"Puls Biznesu": Wódka próbuje drogi piwa
Leżakowane, rzemieślnicze wyroby pojawiają się w portfelach największych producentów mocnych alkoholi. I starają się odwrócić spadek rynku - pisze we wtorek "Puls Biznesu".
Producenci wódki chcą powtórzyć drogę piwowarów i zbudować rynek trunków rzemieślniczych. Przy czym, w przeciwieństwie do rynku piwa, tu za mikrorewolucję zabrali się najwięksi - czytamy w "PB".
"Trudno ocenić, jak duża to wartościowo kategoria, ale widać, że zapanował tu ruch. Nasza pierwsza sprzedaż wygląda bardzo obiecująco - powiedział gazecie Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w CEDC.
"Jesteśmy na razie na początku drogi, nie powinniśmy spekulować, czy zajdzie tu rewolucja. Konsumenci coraz mocniej szukają produktów związanych z tradycją, konkretnym obszarem, kulturą, a rzemieślnicza wódka jest dziś uzupełnieniem podstawowej oferty. To, że po Wyborowej w taką kategorię weszli inni, pokazuje, że jest to rynkowa szansa - dodał do tego Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.