Wysoki sezon niezapłaconych faktur

Druga połowa roku to dla przedsiębiorstw z sektora MSP trudny czas. Nieopłacone przez jesień i zimę faktury mogą stać się przyczyna ich upadku na wiosnę. Szczególnie narażona na niebezpieczeństwo jest branża budowlana. Przetrwają tylko te firmy, które wcześniej zapewnią sobie finansowanie.

- Jesień i wczesna zima jest to okres wzmożonej aktywności na rynku w większości branż. Pojawiają się nowe zlecenia, możliwości. W ślad za tym idą faktury. Nie od razu pojawiają się środki na koncie przedsiębiorców. Ponad 30 proc. uskarża się na nieterminowe płatności - mówi Piotr Gąsiorowski z eFaktor.

Problemy z terminowymi płatnościami przez cały rok ma 35 proc. mikro, małych i średnich firm, ale aż 43 proc. uważa, że problemy z nimi nasilają się zazwyczaj na przełomie roku.

Z analiz BIG InfoMonitor wynika, że 40 proc. przedsiębiorstw, które dotykają trudności ze ściąganiem należności, ma kłopoty z zachowaniem płynności finansowej. W sytuacji, kiedy nie są w stanie regulować swoich zobowiązań na czas, przesuwają problem na następne firmy.

Reklama

Tylko do sierpnia upadło 500 firm. Według danych z MSiG (Monitor Sądowy i Gospodarczy), sierpień był już trzecim miesiącem w tym roku, w którym liczba upadłości była większa niż w analogicznym miesiącu ub. roku. W samym tylko sierpniu opublikowano informacje o upadłości 68 polskich przedsiębiorstw ,62 w sierpniu 2015. Od początku roku opublikowano informacje o 503 takich przypadkach.

Więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym jest upadłości firm budownictwa ogólnego i mieszkaniowego. To z kolei pociąga za sobą trudności przedsiębiorstw zaopatrujących budownictwo.

newsrm.tv
Dowiedz się więcej na temat: faktura | firmy | długi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »