Elitarne serie aut
Rynek zabytkowych aut jest ogromny, potencjał jeszcze większy, a roczne obroty w tej branży opiewają na setki milionów euro to zainteresowanie miłośników zawęża się głównie do kilkunastu najbardziej pożądanych marek na świecie. Rolls-Royce, Ferrari, Jaguar, BMW, Aston Martin czy Porsche to marzenie niejednego zbieracza samochodów klasycznych, który wychodzi z założenia, że im starszy rocznik, tym większy zysk. Oczywiście najbardziej poszukiwane modele pochodzą z przedwojennego okresu produkcji i są to tzw. oldtimery, czyli dzieła przedwojenne, jednak prócz nich uznaniem cieszą się klasyczne auta z drugiej połowy minionego stulecia oraz krótkie, limitowane, elitarne serie aut klasy supercars, czyli niewielkie kolekcje współczesnych modeli ekskluzywnych samochodów, jak Bugatti Veyron czy Edo Lamborghini Audigier. Fot. Marcin Zabrzeski/INTERIA.PL