Herbata z Tajwanu chce podbić Polskę
http://biznes.interia.pl/galerie/i-biznes-sie-kreci/herbata-z-tajwanu-chce-podbic-polske/zdjecie/duze,1801167,1,499 - Według danych Euromonitora i Banku Światowego w piciu herbaty wyprzedzają nas tylko: Irlandia (2,18 kg), Wielka Brytania (1,93 kg) oraz Rosja (1,38 kg) Jak podał Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu Lublin dla portalu portalspozywczy.pl . W skali światowej Polacy znajdują się na 9. miejscu (1 kg), bijąc takie kraje, jak: Japonia, Chiny czy też Arabia Saudyjska. Jak napisała Rzeczpospolita, herbata z Tajwanu podbija Polskę, poprzez bary herbaciane Bubbleology. Bubble Tea to podawane na gorąco lub na zimno smakowe napoje, stworzone na bazie czarnej lub zielonej herbaty, z pysznymi smakowymi dodatkami oraz niepowtarzalnymi perełkami tapioki (skrobi z korzenia manioku) na dnie. Bubble Tea jest stosunkowo nowym trendem kulinarnym (2011 r.) , który podbija Europę. Bubble tea stworzona została w 1987 przez Liu Han Jie właściciela jednej z herbaciarn na Tajwanie. Na fot. AFP specjaliści z Lin Hua Tai w Taipei przy pakowaniu herbaty "bubble tea" która staje się ważnym towarem eksportowym na Tajwanie. Zdaniem analityków rynku herbaty, tradycyjna herbata z cukrem i cytryną stała się zbyt nudna. Teraz można zamienić ją na herbatę w kulkach, a raczej z kulkami i galaretkami. Można poszaleć, ale też się pogubić, bo bubble tea da się skomponować aż na 8600 sposobów. Pomysł na taką herbatę narodził się w latach 80. ubiegłego wieku na Tajwanie.