Już widać światełko w najdłuższym tunelu świata
Z końcem 2016 r. do użytku oddany zostanie najdłuższy podwójny tunel kolejowy świata. 57-km Gotthard Base Tunnel mający połączyć Erstfeld i Bodio w Szwajcarii (2 km pod okolicznymi szczytami niedaleko Sedrun) przebije dotychczasowych rekordzistów - kolejowe połączenie Seikan między japońskimi wyspami Honsiu i Hokkaido oraz drogowe w Laerdal w Norwegii. Teraz użytkowany tunel kolejowy świętego Gotarda (zbudowany jeszcze w XIX wieku) liczy tylko 15 km długości. Głównymi przyczynami budowy nowego tunelu było skrócenie czasu przejazdu między ważniejszymi miastami Szwajcarii, a także narastający ruch tranzytowy, zmierzający w kierunku Europy Południowej. Docelowo większość ciężarówek ma zostać przewożonych w specjalnie do tego przystosowanych pociągach. Nowa linia pod masywem przełęczy świętego Gotarda pozwoli skrócić czas przejazdu między Bazyleą a Mediolanem z 5 godzin 20 minut do 3 godzin 30 minut. Skróci również czas trwania przejazdu między Zurychem a Mediolanem o prawie połowę, z obecnych 4 godzin 10 minut do 2 godzin 35 minut.