Pierwszy spacer tunelem pod Wisłą

Pierwszy spacer Tunelem pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Dziennikarze i fotoreporterzy mogli przejść w piątek ponadkilometrowym odcinkiem wywierconym przez maszynę TBM. Uczestniczyli w nim m.in. wiceprezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Iwona Żygowska i prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Tunel pod Martwą Wisłą to tunel drogowy pod dnem Martwej Wisły w Gdańsku.Tunel będzie elementem Trasy Słowackiego. Połączy zachodnią część miasta z Wyspą Portową, gdzie Trasa Słowackiego będzie się łączyć z Trasą Sucharskiego. Umiejscowiony będzie bezpośrednio po ujściu Kanału Kaszubskiego do Martwej Wisły. Od strony zachodniej wlot do tunelu będzie w okolicy ul. Wielopole, od wschodniej w okolicy ul. Kujawskiej. Zakończenie inwestycji jest zaplanowane najpóźniej do grudnia 2014 r. Szerokość rzeki wynosi w tym miejscu ok. 160 m. Tunel wykonany został z użyciem maszyny drążącej TBM, zbudowanej w Niemczech. Maszyna drążąca tunele z tarczą o średnicy 12,6 metra jest największą maszyną użytą w Polsce. Tunel składać się będzie z dwóch korytarzy. Drążenie tunelu rozpoczęto 29 maja 2013 roku. Budowa tunelu będzie znacznie droższą inwestycją, niż budowa mostu, jednak ten odcinek Martwej Wisły jest drogą wodną do gdańskich stoczni. Całkowity koszt inwestycji wynosi 1,450 mld złotych, z czego 1,150 mld zł pochodzi z UE. Wykonawcą prac jest hiszpańska firma OHL.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »