Podhalańska Kolei Regionalna bije rekordy
Zakopianka (trasa E77), to jedna z najbardziej zatłoczonych dróg w sezonie letnim. Każdy weekend oznacza stanie w wielokilometrowych korkach. W czasie wakacji nawet środek tygodnia nie oznacza wcale znacząco mniejszego ruchu. Czy jest możliwość uniknięcia tych kłopotów? Okazuje się, że tak. Dla odwiedzających Podhale, samorządy i POLREGIO dają alternatywę dla ruchu samochodowego, którego wysokie natężenie w sezonie turystycznym prowadzi do poważnych problemów z płynnością ruchu, a w konsekwencji wielokilometrowych korków i zanieczyszczenia powietrza. Pociągi PKR jeżdżą co ok. 60 minut i zatrzymują się na stacjach w Poroninie, Białym Dunajcu i Szaflarach. Pomysłodawcy przedsięwzięcia liczą, że w ten sposób skłonią kierowców do pozostawienia samochodu w Nowym Targu (lub Zakopanem) i tym samym choć trochę odkorkują "zakopiankę" na jej końcowym odcinku. Połączenie ma działać do połowy grudnia. Ze względu na duże zainteresowanie połączeniem Nowy Targ - Zakopane małopolskie Przewozy Regionalne skierowały do jego obsługi tabor o większej pojemności. - Kiedy kilka miesięcy temu uruchamialiśmy Podhalańską Kolej Regionalną nie mieliśmy najmniejszych wątpliwości, że będzie niezwykle popularna wśród Małopolan. Sukces potwierdzają liczby przewiezionych pasażerów. Tylko w pierwszym tygodniu czerwca z pociągów Nowy Targ - Zakopane obsługiwanych przez Przewozy Regionalne skorzystało aż 4 tysiące osób. W lipcu liczba przewiezionych pasażerów wyniosła prawie 7 tys. sierpień będzie z pewnością rekordowy. Zdaniem ekspertów popularność trasy jest tak duża, zdarzają się kursy, w których w jednym pociągu podróżuje ok. 130 osób. By zapewnić pasażerom jak największy komfort podróży, Przewozy Regionalne zdecydowały o skierowaniu na trasę pojazdów o większej pojemności. W ramach PKR na trasie Nowy Targ - Zakopane wykonywanych jest 31 kursów dziennie. MZB