GALERIE | Wtorek, 15 grudnia 2015 (17:24)
Do końca grudnia ma się zakończyć modernizacja stacji kolejowej w Radomiu. Koszt inwestycji to około 100 mln zł. Przebudowa radomskiej stacji jest elementem modernizacji linii kolejowej z Radomia do Warszawy, o wartości szacunkowej - 2,1 mld zł. - Inwestycja ma przede wszystkim poprawić komfort podróży pasażerów i bezpieczeństwo w ruchu pociągów - powiedział na konferencji prasowej rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Karol Jakubowski. Dodał, że na stacji w Radomiu trwają ostatnie prace wykończeniowe. Inwestor ocenia ich stan zaawansowania na około 96 proc. Z-ca dyr. Regionu Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe, Romuald Mądry zapowiedział, że prace zakończą się - tak jak planowano - przed końcem roku. W ramach inwestycji zmodernizowana została stacja kolejowa; przebudowano układ torowy, perony i przejście podziemne łączące dwie strony Radomia. Infrastruktura kolejowa została dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, niewidomych oraz słabowidzących. Zainstalowano nowoczesny system nagłośnienia oraz oświetlenie. Do użytku oddany został także nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania, czyli skomputeryzowanej nastawni. - Dyżurnych, którzy tutaj pracują, można porównać do kontrolerów ruchu na wieży lotów. Oni także na bieżąco mają podgląd na to, co dzieje się na linii kolejowej, kierują ruchem tak, aby był on płynny i bezpieczny - stwierdził rzecznik. Dodał, że docelowo radomski LCS będzie integrował wiele systemów gwarantujących wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Na stacji w Radomiu zainstalowany został także system monitoringu wizyjnego, który ułatwi zapobieganie aktom wandalizmu i zapewnieni większe poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Na peronach i w przejściu podziemnym zamontowano 36 kamer. Modernizacja stacji kolejowej w Radomiu jest elementem dużej inwestycji, jaką prowadzą Polskie Linie Kolejowe na liczącym około 100 km odcinku trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Na całości prace mają się zakończyć najpóźniej w 2020 r. Wówczas pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km na godzinę. Docelowo, na tej trasie, podróż najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Przewidywany koszt przebudowy całej linii to 2,1 mld złotych. Inwestycja podzielona jest na kilka odcinków. Od września trwają prace na stacji Warszawa Okęcie. W październiku 2015 r. ogłoszono przetargi na modernizację kolejnych odcinków. Wybrani w ramach tych postępowań wykonawcy zaprojektują, a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową między Czachówkiem a Warką oraz między Warką a Radomiem.
1 / 9
Źródło: PAP