GALERIE | Środa, 13 stycznia 2016 (17:08)
30 grudnia 2015 r. Koleje Mazowieckie odebrały ostatnie wagony piętrowe oraz lokomotywę Gama, wyprodukowane przez firmę Pesę. Tym samym został zrealizowany cały kontrakt na 20 wagonów piętrowych środkowych, wagonów sterowniczych i dwie lokomotywy Gama. Zostały one oficjalnie przekazane przewoźnikowi 13 stycznia 2016 r. - Mieszkańcy Mazowsza coraz chętniej wybierają Koleje Mazowieckie. Podróż pociągiem do pracy czy szkoły jest nie tylko tańsza, ale i coraz częściej szybsza niż samochodem. Dlatego od lat robimy wszystko, aby pociągów było coraz więcej i aby były coraz bardziej komfortowe. Do 2015 r. do taboru Kolei Mazowieckich trafiło w sumie 95 nowych pojazdów - m.in. "Elfy", "Flirty" czy "Impulsy". Jestem przekonany, że również nowoczesne piętrowe pojazdy Sundeck sprawdzą się, zwłaszcza na tych najbardziej obciążonych trasach - powiedział Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. Podczas uroczystego przekazania pojazdów obecny był Rafał Rajkowski, członek zarządu województwa mazowieckiego. - To niezwykle ważny dzień dla transportu kolejowego na Mazowszu. Realizacja tak dużego i pionierskiego kontraktu nie pozostawia wątpliwości, że Koleje Mazowieckie wiodą pierwszeństwo w kraju jako najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy. To ogromna satysfakcja, ale też swego rodzaju zobowiązanie - zarówno dla właściciela, jak i przewoźnika - by nie osiąść na laurach. Jednak mając na uwadze fantastyczną dekadę funkcjonowania spółki, co do jej przyszłości jestem zdecydowanym optymistą - powiedział Rafał Rajkowski. Pojazdy wyjadą na trasy Mazowsza w połowie stycznia. Będą obsługiwać głównie połączenia przyśpieszone m.in. na linii do Radomia, czy Skierniewic. - To dla Kolei Mazowieckich szczególna data. Odbieramy pierwsze zupełnie polskie wagony piętrowe. Pojazdy wkrótce wyjadą na trasy Mazowsza i będą służyć naszym pasażerom. Po raz kolejny udowodniliśmy, że jesteśmy pionierem we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań. Łącznie w ubiegłym roku do parku taborowego KM dołączyło 38 zupełnie nowych pojazdów, co znacznie wpłynęło na podniesienie standardów obsługi podróżnych. Te inwestycje nie byłyby możliwe bez wsparcia ze strony władz samorządu województwa mazowieckiego, za które serdecznie dziękuję. Słowa podziękowania kieruję także w stronę zarządu KM, a szczególnie Czesława Sulimy, dyrektora eksploatacyjnego, który osobiście czuwał nad realizacją kontraktów i dzięki któremu zostały one w pełni zrealizowane - powiedział Artur Radwan, Prezes Zarządu KM. - Przekazanie do eksploatacji Sundecków, pierwszych składów typu "push-pull" zaprojektowanych i zbudowanych nie tylko w naszej firmie, ale w ogóle w Polsce,to ogromna satysfakcja - powiedział prezes Pesy Tomasz Zaboklicki. - Koleje Mazowieckie wspierane przez samorząd województwa, to wymagający klient, stawiający na rozwój swojej floty pojazdów. Tym bardziej więc cieszę się, że oddajemy dziś Przewoźnikowi nowoczesne produkty, życząc zdobywania kolejnych pasażerów i satysfakcji z użytkowania nowoczesnych wagonów piętrowych. W wagonie sterowniczym jest 85 miejsc siedzących, a w wagonie środkowym 130. W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowych wagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h. Źródło: Rynek Kolejowy
1 / 14
Źródło: PAP