GALERIE | Środa, 19 września 2018 (07:23)
Aby uczcić 50. rocznicę powstania jednego z najsłynniejszych burgerów na świecie, McDonalds postanowił stworzyć MacCoina, okolicznościową globalną walutę, która będzie dostępna w limitowanej serii, w 50 krajach na świecie. Kolekcjonerskie monety wydane zostały w pięciu unikatowych wzorach, z których każdy reprezentuje jedną dekadę obecności Big Maca na rynku. Na ich odwrotach znajdziemy: kwiatową siłę lat 70., nawiązujące do pop-artu wzory z lat 80., odważne i abstrakcyjne kształty, które definiowały lata 90., wzory upamiętajcie pierwszą dekadę XXI w., koncentrujące się na technologii, a także reprezentujące ostatnie 10 lat kształty, ukazujące ewolucję komunikacji. Każda moneta jest wymienialna na jednego Big Maca. - Odkąd 50 lat temu został wprowadzony do menu McDonald's, zdążył przemierzyć już cały świat i wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością od Waraszawy po Chicago, dostarczając niezapomniane wrażenia smakowe ludziom na całym świecie - mówi prezes i dyrektor generalny McDonald's, Steve Easterbrook. Big Mac dołączył do menu sieci McDonald's dokładnie 50 lat temu. Kanapka szturmem zdobyła zawrotną popularność wśród klientów, a jej sukces zaskoczył nawet samego twórcę. Burger został okrzyknięty Elvisem wśród kanapek i wkrótce na stałe zagościł w popkulturze, stając się jednym z jej symboli. Dziś Big Maca można kupić w ponad 100 krajach na całym świecie, a jego popularność wcale nie słabnie - w ubiegłym roku tylko w Polsce sprzedano go w liczbie 22 mln sztuk. W 1986 roku Big Mac doczekał się również własnego wskaźnika ekonomicznego. Big Mac Indeks to opracowany przez brytyjski The Economist miernik siły nabywczej walut, w którym za punkt odniesienia służy cena burgera w poszczególnych krajach. Burgerekonomika, jak określa ją sam magazyn, miała być tylko narzędziem ułatwiającym rozumienie teorii kursów wymiany walut, tymczasem Indeks Big Maca stał się globalnym standardem i przedmiotem dziesiątek akademickich badań. McDonalds Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działają w Polsce 404 restauracje McDonalds, które zatrudniają ponad 22 000 osób. 330 z nich to obiekty prowadzone przez 66 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonalds. W Polsce monety można zdobyć przez aktywacje w serwisie Instagram. Aby je zdobyć trzeba obserwować kanał @mamsmakanamaka i udostępniane tam Instastories. Tu opublikowane są wszystkie szczegóły konkursów! W piątek, 21 września rusza ostatnia taka możliwość.
1 / 9
Źródło: Informacja prasowa