GALERIE | Poniedziałek, 9 listopada 2020 (05:00)
Ponad połowa firm kosmetycznych mocno obawia się ewentualnego drugiego lockdownu, - wynika z raportu „Branża kosmetyczna vs. COVID-19 opracowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Zdaniem ekspertów, ten kryzys będzie pierwszym, który nie wywoła tzw. efektu szminki. Pandemia spowodowała drastyczny spadek sprzedaży kosmetyków kolorowych.
1 / 7
Ponad połowa firm kosmetycznych mocno obawia się ewentualnego drugiego lockdownu. 20 proc prowadzi biznes z dnia na dzień, a 30 proc. zakłada znaczne ograniczenie działalności w takim wypadku. Tylko 40 proc. przedsiębiorstw bez strachu myśli o przyszłości. Jedynie wybranym udało się kryzys związany z pandemią przekuć w zysk lub innowacje - czytamy. "To nie pierwszy raz w historii, kiedy musieliśmy szybko przystosować się do nowych realiów, niemniej uważam, że branża kosmetyczna poradziła sobie z tym bezprecedensowym kryzysem lepiej, niż wielu innych producentów dóbr szybko zbywalnych" - wskazała dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Blanka Chmurzyńska-Brown.
Źródło: AFP