15 mln zł z emisji Delko na akwizycje

Delko, ogólnopolska sieć dystrybucji chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów higienicznych i opakowań, chce z planowanej na trzeci kwartał 2007 roku emisji pozyskać około 15 mln zł. Środki przeznaczy głównie na akwizycje, pierwsza jest możliwa tuż po emisji - poinformował w środę podczas IPO Day prezes Andrzej Worsztynowicz.

Delko, ogólnopolska sieć dystrybucji chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów higienicznych i opakowań, chce z planowanej na trzeci kwartał 2007 roku emisji pozyskać około 15 mln zł. Środki przeznaczy głównie na akwizycje, pierwsza jest możliwa tuż po emisji - poinformował w środę podczas IPO Day prezes Andrzej Worsztynowicz.

Dotychczasowi akcjonariusze Delko nie będą sprzedawać posiadanych akcji. Oferującym akcje spółki jest Dom Maklerski BOŚ.

"Z planowanej emisji zamierzamy pozyskać około 15 mln zł, środki te przeznaczymy przede wszystkim na akwizycje, ponieważ chcemy zintegrować rynek dystrybucji w Polsce" - powiedział Worsztynowicz.

"Do pierwszego przejęcia może dojść zaraz po emisji, ponieważ można powiedzieć, że jesteśmy już po słowie z jednym dystrybutorem. Zaznaczam jednak, że będzie to pierwszy krok rozwoju. Wcześniej mówiliśmy, że do emisji dojdzie w pierwszym półroczu, lecz teraz ostrożniej do tego podchodzimy i zakładamy, że będzie to trzeci kwartał" - dodał.

Reklama

Worsztynowicz poinformował też, że dystrybutor, z którym spółka prowadzi rozmowy osiąga 1 mln zł zysku rocznie i 30 mln zł rocznych obrotów.

W planach firmy jest też usprawnienie systemu informatycznego oraz uruchomienie sklepu internetowego.

Delko zakłada, że jego sprzedaż będzie rosnąć w tempie 10 proc. rocznie. Prezes dodaje, że w 2007 roku może to być nawet więcej.

Na koniec 2007 roku grupa Delko chce mieć 2,9 mln zł zysku netto, 5,13 mln zł zysku operacyjnego przy 318 mln zł przychodów.

W 2006 roku spółka miała 2,05 mln zł zysku netto, 3,84 zysku operacyjnego i 245 mln zł przychodów, zaś w 2005 roku uzyskała odpowiednio 1,55 mln zł, 3,03 mln zł i 197 mln zł.

Delko ma 10 proc. udziału w rynku dystrybutorów produktów szybko zbywalnych. Zaś przychody generowane przez sieć, z której korzysta Delko, wyniosły w tym samym czasie 800 mln zł (12 dystrybutorów), co daje jej 28 proc. rynku.

W skład grupy Delko wchodzą Delko RDT Księżycowa w 100 proc. zależne od Delko i Delko Otto, w którym Delko posiada 50 proc. i jeden udział.

Delko współpracuje z 30 dostawcami produktów, jak również rozwija marki własne, takie jak: Taniuś, Oskar, Blue, Filip, Filip Fresh.

"Obrót roczny osiągany przez grupę ze sprzedaży produktów pod własnymi markami wynosi 18 mln zł, a rentowność sprzedaży na koniec 2006 roku wynosiła 5,44 proc." - powiedział Worsztynowicz.

Akcjonariuszami Delko jest 139 dytrybutorów, z tego ponad pięć proc. posiada siedmiu: Doktor Leks Dystrybucja (22,35 proc.), Delkor (16,01 proc.), Kazimierz Luberda (14,06 proc.), Mirosław Newel (10,89 proc.), Mirosław Dąbrowski (9,6 proc.), PHU Otto sp. jawna (8,31 proc.) oraz PH Ambra Roman Zęba (5,73 proc.).

Sieć Delko powstała w 1994 roku w Śremie. Założycielami było 28 osób, wśród których znalazło się 14 przedstawicieli hurtowni oraz 10 innych osób związanych z branżą chemiczno-kosmetyczną.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: środki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »