4fun Media sprzedał akcje
Inwestorzy instytucjonalni złożyli deklaracje objęcia wszystkich 0,6 mln akcji 4fun Media - podała spółka w komunikacie prasowym.
"Jesteśmy zadowoleni z wyników book-buildingu. Liczba akcji na które zapisali się inwestorzy, przekroczyła poziom 600.000 sztuk. Ostateczna cena emisyjna na poziomie 18 złotych (o 12,5 proc. wyższa od ceny minimalnej) potwierdza słuszność przewidywań zarządu, który w związku z ogłoszeniem prognozy na 2010 r., ustalił widełki cenowe w przedziale 16-20 zł" - powiedziała cytowana w komunikacie Ewa Czekała, prezes spółki.
"Realizacja zapowiedzianej prognozy na rok bieżący nie jest zagrożona, tym bardziej, że IV kwartał jest zwykle bardzo dobry w tej branży. Dlatego uważam, że cena za akcję na poziomie 18 zł zawiera w sobie satysfakcjonujące dyskonto i można ją uznać za atrakcyjną dla inwestorów" - dodała.
4fun Media oferuje do 800.000 akcji serii D. W transzy inwestorów instytucjonalnych oferowanych jest do objęcia 600.000 akcji serii D, w ramach transzy otwartej 200.000 akcji serii D. Początkowo przedział cenowy, w którym przyjmowane były deklaracje kupna akcji wynosił 14-17 zł, ale został zwiększony do 16-20 zł za akcję.
Od 12 do 15 października przyjmowane były deklaracje kupna akcji. Zapisy odbywają się od 18 do 20 października.
Środki z emisji zostaną przeznaczone na sfinansowanie produkcji własnych, jak i zakup licencji na cieszące się wysoką oglądalnością za granicą formaty programowe. Na nowe produkty, zakup kontentu oraz akwizycje ma trafić 8 mln zł. Na technologie i urządzenia techniczne 2 mln zł. 2,5 mln zł spółka chce wydać na marketing, a pozostały 1 mln zł na zwiększenie kapitału pracującego.
Wcześniej przedstawiciele spółki informowali, że środki z emisji akcji mają zostać wydane w ciągu dwóch lat, ale największe wydatki nastąpią w 2011 roku.
Prognoza 4fun Media zakłada, że w 2010 roku grupa osiągnie 17,56 mln zł przychodów, 6,95 mln zł EBITDA oraz 4,06 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost w porównaniu z 2009 rokiem odpowiednio o: 29,7 proc., 39,7 proc. i 29,3 proc.
Grupa Kapitałowa 4fun Media jest nadawcą dwóch kanałów młodzieżowych 4fun.tv i rebel:tv. Produkuje także programy i treści video, jest też dystrybutorem kilkunastu stacji telewizyjnych, m.in. BBC, CNBC, Playboy na rynek polski.
Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL