AB złożył prospekt emisyjny

AB SA, wrocławski dystrybutor sprzętu informatycznego, złożył w środę prospekt emisyjny do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie w drugiej połowie 2006 roku - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie.

AB SA, wrocławski dystrybutor sprzętu informatycznego, złożył w środę prospekt emisyjny do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie w drugiej połowie 2006 roku - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie.

"W ciągu 16 lat działalności stworzyliśmy spółkę, która generuje prawie 1 mld obrotów rocznie i jest jednym z liderów rynku dystrybucji IT w Polsce. Teraz postanowiliśmy wprowadzić AB na Giełdę Papierów Wartościowych" - powiedział Andrzej Przybyło, prezes AB SA, cytowany w komunikacie "Środki pozyskane z publicznej emisji akcji pozwolą wykorzystać możliwości jakie daje dynamiczny rozwój rynku w Polsce" - dodał.

Jak podano w komunikacie, wrocławska spółka zamierza ugruntować swoją pozycję i systematycznie zwiększać udział w rynku dystrybucji IT oraz poprawiać osiągane wyniki finansowe. Akcjonariuszami spółki są: Iwona i Andrzej Przybyło (59,3 proc. głosów na WZA) oraz Polish Enterprise Fund L.P. (fundusz zarządzany przez Enterprise Investors, posiadający 40,7 proc. głosów na WZA).

Reklama

Fundusz EI jest współwłaścicielem AB od 1998 roku.

W lutym Rafał Bator z Enterprise Investors, pytany przez PAP o ofertę publiczną akcji AB, poinformował, że chodzi bardziej o emisję nowych akcji i dokapitalizowanie spółki niż wyjście funduszu z inwestycji. Dodał jednak wówczas, że przy atrakcyjnej cenie EI może się pozbyć części akcji.

Według jego zapowiedzi wartość emisji może wynieść około 20 mln zł.

Wrocławska firma AB jest jednym z największych dystrybutorów komponentów i akcesoriów do sprzętu komputerowego w Polsce.

Jak podano w komunikacie w latach 2004-2005 wzrost przychodów ze sprzedaży AB dwukrotnie przekraczał tempo wzrostu całego rynku IT.

W 2005 roku przychody AB ze sprzedaży wyniosły 983,4 mln zł i były wyższe o 26,4 proc. wobec 2004 roku, natomiast EBITDA wyniosła w ubiegłym roku 11,4 mln zł, co stanowi wzrost o 78 proc. wobec roku poprzedniego.

Rok 2005 AB zamknęło zyskiem netto w wysokości 6,03 mln zł, czyli wyższym o 45 proc. w porównaniu do 2004 roku.

Jak poinformowano w komunikacie, oferta spółki obejmuje sprzęt IT większości najważniejszych światowych producentów takich jak: Hewlett-Packard, Acer Computer, Intel, Samsung Electronics, Asus, Lite-On, Creative Labs, Maxdata i Canon oraz oprogramowanie firmy Microsoft.

Spółka rozpoczęła dystrybucję elektroniki użytkowej i produktów związanych z telefonią komórkową, poprawiając dzięki temu zyskowność działalności w związku z wykorzystaniem efektu skali.

AB stworzył sieć partnerów handlowych, a ponadto współpracuje z siecią detaliczną Alsen.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: AB SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »