ABC Data stabilnie zwiększa udział w polskim rynku dystrybucji IT
ABC Data, lider rynku nowoczesnej dystrybucji IT w Polsce i w regionie CEE, zwiększyła udział w krajowym rynku dystrybucji IT o blisko 2 pp. Oznacza to, że spółka kontroluje 23 proc. rynku już po roku od ogłoszenia strategii rozwoju na lata 2016-2018 i jest bliska zrealizowania jednego z jej kluczowych założeń.
Z danych wiodącej światowej organizacji badawczej CONTEXT, specjalizującej się w monitorowaniu kanałów sprzedaży i cen w sektorze ITC oraz współpracującej m.in. z GTDC, prestiżowym stowarzyszeniem największych dystrybutorów IT na świecie, wynika, że w czerwcu do ABC Data należało już 23 proc. rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce.
- Cel jest ambitny, dlatego tym bardziej cieszy nas, że sukcesywnie zbliżamy się do jego realizacji - wyjaśnia Juliusz Niemotko, wiceprezes zarządu ABC Data.
- Fakt, że blisko jedna czwarta polskiego rynku dystrybucji sprzętu IT należy do ABC Data jest niewątpliwie dużym sukcesem. ABC Data, z tak szerokim i wciąż rozbudowywanym kanałem sprzedaży w Polsce oraz na rynkach CEE, jest silnym oraz solidnym graczem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To z kolei sprzyja negocjacjom handlowym i podpisywaniu kolejnych kontraktów - dodaje Juliusz Niemotko.
W minionych miesiącach ABC Data podpisała lub rozszerzyła wiele istotnych kontraktów regionalnych m.in. z HUAWEI, Cisco, Acer i Asus na Węgrzech oraz z Lenovo, Synology i BenQ w Rumunii. Dzięki nowym kontraktom Spółka sukcesywnie umacnia swoją pozycję na poszczególnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Sprzyja temu również rozbudowana baza logistyczna i strategiczne rozmieszczenie 4 centrów logistycznych obsługujących klientów we wszystkich krajach w regionie CEE. Otwarte w zeszłym roku centrum logistyczne w Rumunii jest doskonałą platformą do wzmocnienia ekspansji ABC Data SA w kierunku Bułgarii oraz krajów bałkańskich, a uruchomione w maju 2016 roku centrum na Węgrzech gwarantuje jeszcze sprawniejszą obsługę klientów z Węgier oraz południa Europy.
Bogata oferta produktów i usług oraz zaplecze logistyczne sprawia, że Spółka systematycznie zdobywa też nowych klientów, zarówno w Polsce, jak i na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Tylko w I półroczu 2016 roku w regionie CEE ABC Data zwiększyła liczbę aktywnych klientów blisko o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku, a tylko w ostatnim miesiącu zarejestrowało się ponad 300 nowych aktywnych klientów.
ABC Data, jako pierwsza spółka z branży dystrybutorów sprzętu IT, zdecydowała się też na publikację informacji o swoich comiesięcznych przychodach. W lipcu 2016 roku szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej ABC Data wyniosły 315 mln zł.
Obecnie ABC Data koncentruje się na dalszym, sukcesywnym zwiększaniu udziału w rynku dystrybucji IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz regionie CEE, a także realizacji kolejnych założeń strategii rozwoju na lata 2016-2018. Spółka nie wyklucza również przejęć jako ważnego czynnika rozwoju i elementu przyjętej strategii, która powstała w oparciu o bardzo solidne fundamenty. Są nimi silna pozycja Spółki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, najniższy w branży poziom długu netto, wyspecjalizowana kadra menadżerska oraz doskonała znajomość rynku IT i rządzących nim trendów.
Opr. MD