ABC Data wypracowała rekordowe przychody
Lider dystrybucji IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, czyli ABC Data w 2012 r. wypracowała najwyższe w historii przychody, które wzrosły o blisko 25% i osiągnęły poziom 3,7 mld zł. Dystrybutor z sukcesem realizował strategię ekspansji geograficznej. Spółka rozpoczęła działalność na Węgrzech, w planach jest rozwój na kolejnych rynkach.
"ABC Data jako jedyny dystrybutor prowadzi działalność bezpośrednio na ośmiu rynkach i naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera w regionie Europy Środkowo - Wschodniej. Dynamiczny rozwój widzimy nie tylko w ekspansji terytorialnej, ale również w stałym poszerzaniu portfolio produktów, wychodząc także poza tradycyjne ramy dystrybucji IT. W mojej ocenie koncentracja na obszarach, w których możemy wypracować wartość dodaną jest kluczową przewagą, dzięki której w przyszłości będziemy zwiększać generowane marże i budować wartość dla Akcjonariuszy." - mówi Norbert Biedrzycki, Prezes Zarządu ABC Data S.A.
Skonsolidowane przychody Grupy ABC Data w 2012 r. wyniosły 3,7 mld zł, co stanowi najwyższy poziom w historii Spółki i wzrost o 24,7% w stosunku do poprzedniego roku. Do tego wzrostu przyczyniło się zwiększenie sprzedaży w Polsce, na rynkach zagranicznych gdzie ABC Data prowadzi bezpośrednią działalność, a także poprzez eksport. Celem Grupy jest zwiększanie udziału sprzedaży poza Polskę w ogólnej sumie przychodów i w 2012 r. był on konsekwentnie realizowany.
"W zeszłym roku wzmocniliśmy pozycję regionalnego lidera, co jest jednym z priorytetów naszego planu rozwoju. Zwiększyliśmy geograficzną dywersyfikację przychodów, wzrosty notowaliśmy w Czechach, na Słowacji oraz w krajach nadbałtyckich, gdzie osiągane marże na sprzedaży są najwyższe. W 2012 r. rozpoczęliśmy bezpośrednią działalność na Węgrzech i intensywnie przygotowujemy się do rozpoczęcia działalności operacyjnej na kolejnych rynkach naszego regionu." - dodaje Norbert Biedrzycki, Prezes Zarządu ABC Data S.A.
Raportowany, skorygowany (po wyeliminowaniu zdarzeń jednorazowych) skonsolidowany zysk netto ABC Data wyniósł w 2012 r. 36,2 mln zł, czyli utrzymał się na podobnym poziomie, jak w 2011 roku (38 mln zł). Biorąc pod uwagę praktycznie pomijalny wzrost wartości rynku w Polsce oraz nasilającą się konkurencję na rynku dystrybucji, to całkiem niezły wynik.
Nowy plan rozwoju ABC Data zakłada działania, które mają zwiększyć osiągane marże w przyszłości. Kluczowe kierunki rozwoju, na których będzie koncentrowała się Spółka to rozwój geograficzny w oparciu o wypracowany przez ABC Data spójny i nisko kosztowy model ekspansji, koncentracja na poszerzaniu obecnych kanałów sprzedaży oraz na jak najlepszym wykorzystaniu doskonale funkcjonującego mechanizmu logistycznego w celu zacieśniania współpracy z partnerami biznesowymi. ABC Data skutecznie rozwija też ofertę produktów pod marką własną Colorovo. Kontynuuje również optymalizację portfolio produktów, w celu zwiększenia rentowności.
ABC Data S.A. jest liderem rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki konsumenckiej w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w ośmiu państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie, elektronikę konsumencką, usługi. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.
opr MZB