Reklama

ABC Data wypracowała rekordowe przychody

Lider dystrybucji IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, czyli ABC Data w 2012 r. wypracowała najwyższe w historii przychody, które wzrosły o blisko 25% i osiągnęły poziom 3,7 mld zł. Dystrybutor z sukcesem realizował strategię ekspansji geograficznej. Spółka rozpoczęła działalność na Węgrzech, w planach jest rozwój na kolejnych rynkach.

"ABC Data jako jedyny dystrybutor prowadzi działalność bezpośrednio na ośmiu rynkach i naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera w regionie Europy Środkowo - Wschodniej. Dynamiczny rozwój widzimy nie tylko w ekspansji terytorialnej, ale również w stałym poszerzaniu portfolio produktów, wychodząc także poza tradycyjne ramy dystrybucji IT. W mojej ocenie koncentracja na obszarach, w których możemy wypracować wartość dodaną jest kluczową przewagą, dzięki której w przyszłości będziemy zwiększać generowane marże i budować wartość dla Akcjonariuszy." - mówi Norbert Biedrzycki, Prezes Zarządu ABC Data S.A.

Reklama

Skonsolidowane przychody Grupy ABC Data w 2012 r. wyniosły 3,7 mld zł, co stanowi najwyższy poziom w historii Spółki i wzrost o 24,7% w stosunku do poprzedniego roku. Do tego wzrostu przyczyniło się zwiększenie sprzedaży w Polsce, na rynkach zagranicznych gdzie ABC Data prowadzi bezpośrednią działalność, a także poprzez eksport. Celem Grupy jest zwiększanie udziału sprzedaży poza Polskę w ogólnej sumie przychodów i w 2012 r. był on konsekwentnie realizowany.

"W zeszłym roku wzmocniliśmy pozycję regionalnego lidera, co jest jednym z priorytetów naszego planu rozwoju. Zwiększyliśmy geograficzną dywersyfikację przychodów, wzrosty notowaliśmy w Czechach, na Słowacji oraz w krajach nadbałtyckich, gdzie osiągane marże na sprzedaży są najwyższe. W 2012 r. rozpoczęliśmy bezpośrednią działalność na Węgrzech i intensywnie przygotowujemy się do rozpoczęcia działalności operacyjnej na kolejnych rynkach naszego regionu." - dodaje Norbert Biedrzycki, Prezes Zarządu ABC Data S.A.

Raportowany, skorygowany (po wyeliminowaniu zdarzeń jednorazowych) skonsolidowany zysk netto ABC Data wyniósł w 2012 r. 36,2 mln zł, czyli utrzymał się na podobnym poziomie, jak w 2011 roku (38 mln zł). Biorąc pod uwagę praktycznie pomijalny wzrost wartości rynku w Polsce oraz nasilającą się konkurencję na rynku dystrybucji, to całkiem niezły wynik.

Nowy plan rozwoju ABC Data zakłada działania, które mają zwiększyć osiągane marże w przyszłości. Kluczowe kierunki rozwoju, na których będzie koncentrowała się Spółka to rozwój geograficzny w oparciu o wypracowany przez ABC Data spójny i nisko kosztowy model ekspansji, koncentracja na poszerzaniu obecnych kanałów sprzedaży oraz na jak najlepszym wykorzystaniu doskonale funkcjonującego mechanizmu logistycznego w celu zacieśniania współpracy z partnerami biznesowymi. ABC Data skutecznie rozwija też ofertę produktów pod marką własną Colorovo. Kontynuuje również optymalizację portfolio produktów, w celu zwiększenia rentowności.

ABC Data S.A. jest liderem rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki konsumenckiej w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w ośmiu państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie, elektronikę konsumencką, usługi. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.

opr MZB

Dowiedz się więcej na temat: 'ABC' | przychód | rekordowe | R. | "ABC"

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »