ABM Solid chce być w gronie największych

Spółka budowlana ABM Solid proponuje, aby zapisy na 1,75 mln akcji nowej emisji serii H potrwały od 6 do 11 lipca - poinformowali przedstawiciele ABM Solid, który chce pozyskać w ten sposób ok. 34 mln zł na inwestycje w działalność deweloperską, przejęcia w branży budowlanej i rozwój organiczny.

Spółka budowlana ABM Solid proponuje, aby  zapisy na 1,75 mln akcji nowej emisji serii H potrwały od 6 do 11  lipca - poinformowali przedstawiciele ABM Solid, który chce  pozyskać w ten sposób ok. 34 mln zł na inwestycje w działalność  deweloperską, przejęcia w branży budowlanej i rozwój organiczny.

Harmonogram oferty przedstawiony na konferencji różni się od harmonogramu w prospekcie emisyjnym. Nowy proponowany harmonogram znajduje się w aneksie złożonym do zatwierdzenia w Komisji Nadzoru Finansowego.

Proponowany termin podania przedziału cenowego akcji ABM Solid to 5 lipca. Od 6 do 11 lipca mają być przyjmowane zapisy w transzy indywidualnej i trwać budowa księgi popytu, a cena emisyjna miałaby zostać podana 12 lipca. Od 12 do 13 lipca to proponowany termin zapisów w transzy instytucjonalnej oraz kierowanej, a do 16 lipca ma nastąpić zamknięcie oferty i przydział akcji.

Reklama

- Planowany termin debiutu to lipiec - powiedział na konferencji Piotr Zdrojewski, dyrektor wykonawczy KBC Securities, oferującego akcje.

ABM Solid zaoferuje 1,75 mln nowych akcji serii H w trzech transzach - indywidualnej, instytucjonalnej oraz kierowanej.

Według wstępnych szacunków około 30 proc. akcji może zostać przydzielone inwestorom indywidualnym, a wielkość transzy kierowanej, w której na akcje będzie zapisywać się spółka Marcom należąca do rodziny Pawlików (głównych akcjonariuszy ABM Solid), nie przekroczy 4 proc. całkowitej wielkości emisji.

Marek Pawlik, prezes ABM Solid, wraz z żoną, jest właścicielem ok. 70 proc. kapitału zakładowego ABM Solid. Pozostałe akcje należą do kadry menedżerskiej i osób fizycznych.

Jeśli wszystkie akcje w ofercie zostaną objęte, do nowych akcjonariuszy należeć będzie ponad 22 proc. akcji ABM Solid.

Środki z emisji na deweloperkę i przejęcia; do 2008 r. spółka chce wydać niemal 60 mln zł

Z emisji ABM Solid chce pozyskać ok. 35 mln zł brutto. Po uwzględnieniu kosztów wartość oferty wyniesie ok. 34 mln zł.

Emisja akcji ma pozwolić spółce na zdobycie środków na inwestycje w latach 2007-2008. Realizacja strategii będzie wymagała niemal 58,7 mln zł nakładów, z czego 34 mln zł ma pochodzić z emisji akcji. Pozostałe środki to wypracowane zyski, kredyty i leasing.

ABM Solid w tym roku zamierza zainwestować około 52,2 mln zł, a w przyszłym 6,5 mln zł. Od początku 2007 r. spółka wydała około 5 mln zł.

Na działalność deweloperską ABM Solid chce przeznaczyć z oferty publicznej 10 mln zł na dokapitalizowanie deweloperskiej spółki zależnej ABM Invest. Pieniądze mają być wydane na zakup gruntów i rozwój działalności w aglomeracji warszawskiej.

- Przychody z działalności deweloperskiej mogą być widoczne w drugim półroczu 2007 roku, a na pewno w 2008 roku - powiedział Marek Pawlik, prezes ABM Solid.

Na rozwój działalności budowlanej i inwestycje finansowe spółka chce przeznaczyć 30 mln zł (17 mln zł z oferty). Firma chce wzmacniać się przez przejęcia oraz rozwój organiczny grupy.

ABM Solid chce przejmować ponad 50 proc. udziałów w firmach z branży o rocznych przychodach wahających w przedziale od 10 do 200 mln zł, realizujących prace instalacyjne oraz ogólnobudowlane i działających w budownictwie przemysłowym i inżynieryjnym.

- W kraju prowadzimy rozmowy z ośmioma podmiotami, nie ma wśród nich deweloperów. Jestem przekonany, że co najmniej jedna akwizycja będzie miała miejsce w tym roku - powiedział Marek Pawlik.

Spółka chce też rozszerzać działalność zagranicą m.in. przez przejęcia na Ukrainie i w Białorusi.

- Mamy wstępną ofertę spółek z Ukrainy, jednak nasi doradcy radzą, aby poczekać aż ustabilizuje się tam sytuacja polityczna. Myślę też, że w ciągu dwóch-trzech tygodni otrzymamy też oferty firm do przejęcia na Białorusi - dodał. Spółka planuje również rozmowy o kontraktach na rynku ukraińskim.

ABM Solid jest właścicielem 52,54 proc. akcji notowanego na CeTO Resbudu i nie wyklucza zwiększenia zaangażowania.

- Podtrzymuję, że jeszcze w 2007 roku Resbud zadebiutuje na GPW. Trudno w tej chwili mówić o szczegółach. Na razie czekamy na strategię firmy, którą zarząd przedstawi radzie nadzorczej 29 czerwca - powiedział Pawlik.

Do 14,7 mln zł (3 mln zł z oferty) ABM Solid planuje przeznaczyć na zakup sprzętu budowlanego, środków transportu i specjalistycznych maszyn budowlanych, a na kapitał obrotowy 4 mln zł z oferty.

W 2010 ABM Solid chce wejść do pierwszej dwudziestki firm budowlanych licząc przychody i rentowność

Celem spółki jest wejście do 2010 roku do grona 20-tu największych i najbardziej rentownych firm budowlanych w Polsce.

- Celem strategicznym grupy jest wzrost wartości firmy przez wzrost przychodów oraz rentowności, co powinno pozwolić jej na znalezienie się do 2010 roku w gronie 20-tu największych i najbardziej rentownych firm budowlanych w Polsce - powiedział prezes ABM Solid.

- Naszym celem i złożeniem jest uzyskiwanie rentowności powyżej 5 proc. - dodał.

Jednostkowe przychody ABM Solid wzrosły w 2006 roku wobec 2005 roku do 136,2 mln zł z 79,1 mln zł, EBIT wzrósł do 7,9 mln zł z 2,2 mln zł, a zysk netto do 5 mln zł z 1,9 mln zł.

W pierwszym kwartale 2007 roku jednostkowe przychody ABM Solid wyniosły ponad 30 mln zł, a zysk 2,3 mln zł.

- Spodziewamy się znacznie lepszego wyniku netto w 2007 roku, to zresztą widać po pierwszym kwartale - powiedział Marek Pawlik.

W 2006 roku przychody grupy ABM Solid wzrosły w stosunku do 2005 roku do 196,3 mln zł ze 135,3 mln zł, EBIT do 9,2 mln zł z 4,2 mln zł, a zysk netto do 5,2 mln zł z 1,8 mln zł.

- Chcemy wypłacać dywidendę, ale to zależy od naszych możliwości. Za lata 2007 i 2008 na pewno nie będziemy rekomendować dywidendy, ale nie wykluczamy dywidendy z zysku za 2009 rok - dodał prezes.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: chciał
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »