Abpol Company Polska SA rozważa emisję akcji i liczy na wzrost sprzedaży
ZWZA spółki Abpol Company Polska SA, notowanej na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku (walor: ABP), zajmującej się dystrybucją produktów FMCG, zmieniło statut spółki i upoważniło zarząd do podwyższenia kapitału zakładowego w ciągu trzech lat o kwotę maksymalnie 2,7 mln zł. Abpol wprowadził także swoje produkty do sieci handlowej salonów prasowych Świat Prasy.
Emitent rozważy emisję do 2,7 mln akcji w zależności od potrzeb kapitałowych na dalszy rozwój sprzedaży. Pozyskane środki zostałyby przeznaczone na wprowadzenie produktów do sprzedaży w kanałach nowoczesnych (hipermarkety i dyskonty), zwiększenie środków obrotowych oraz ew. produkcji marek własnych dla dedykowanych odbiorców.
Obecnie kapitał zakładowy Abpolu wynosi 4 141 308 zł i dzieli się na 4 141 308 akcji serii A oraz B o wartości nominalnej 1 zł każda. Akcjonariusze podjęli także uchwałę o przeznaczeniu wypracowanego w 2013 r. zysku netto w wysokości 81 tys. zł na kapitał zapasowy.
- Spółka powoli zaczyna przygotowywać się do kolejnego etapu rozwoju - wejścia z ofertą do sieci hipermarketów i dyskontów. W tym celu musi być wcześniej przygotowana do zwiększonych kosztów zarówno marketingowych, jak i dodatkowych stoków magazynowych. W zależności od możliwości rozwoju sprzedaży w tych kanałach, spółka może potrzebować od 1 do 2 mln zł w okresie najbliższych dwóch lat. Dlatego też przygotowana została możliwość zasilenia finansowego poprzez podniesienie kapitału - mówi Olgierd Wejner, dyrektor generalny Spółki Abpol Company Polska SA.
Spółka bardzo dynamicznie zwiększa kanały sprzedażowe, wprowadzając swoje produkty do kolejnych sieci handlowych. W ostatnim czasie w sieci handlowej salonów prasowych Świat Prasy rozpoczęto sprzedaż prezerwatyw marki You&Me oraz plastrów opatrunkowych QuickPlastR. Świat Prasy, posiadający 112 salonów prasowych zlokalizowanych na terenie całego kraju, zalicza się do grupy mocno rozwijających się sieci typu convenience, które oferują swoim klientom m.in. prasę, artykuły tytoniowe, higieniczne, słodycze oraz napoje.
- Sieć Świat Prasy jest dla spółki nowym partnerem. Jednak wcześniejsze doświadczenia w pracy z sieciami convenience pozwalają oczekiwać, że produkty Abpolu będą się cieszyły dużą popularnością - dodaje Wejner.
W lipcu Abpol rozszerzył współpracę z Eurocashem, a prezerwatywy marki własnej You&Me trafiły do dystrybucji we wszystkich halach Cash&Carry prowadzonych przez tą firmę. Jest to zarazem niezwykle istotny krok dla zwiększenia poziomu sprzedaży tych produktów, bowiem w wielu rejonach Polski hala Eurocash jest jedynym miejscem, w którym małe i średnie sklepy mogą dokonywać zakupów hurtowych produktów spożywczych oraz chemicznych.
Dzięki wprowadzeniu produktów Abpolu, do dystrybucji w tych halach mocno poprawi się dostępność linii prezerwatyw marki You&Me dla sklepów, a to przyczyni się do zwiększenia ich obecności w małych i średnich sklepach.
Pierwsza połowa tego roku była dla spółki bardzo udanym okresem, jeśli chodzi o rozszerzanie kanałów sprzedażowych. W pierwszym kwartale Abpol wprowadził swoje produkty do wielu nowych sieci handlowych, m.in. do sieci stacji paliw Statoil, stacji paliw Lukoil Polska oraz marketów Netto.
Pod koniec lutego spółka rozszerzyła także swój asortyment w Kolporterze o prezerwatywy marki "You&Me". Kilka dni później przedłużona została umowa współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Pod koniec maja Abpol wprowadził swoje produkty - prezerwatywy marki własnej "You&Me", plastry opatrunkowe marki własnej "QuickPlastR" oraz suplementy diety, do sprzedaży w Salonikach Prasowych Kolporter.
Abpol osiągnął w 1 kw. 2014 r. zysk netto na poziomie 49 tys. zł, a zysk EBITDA wyniósł 38 tys. zł. Przychody ze sprzedaży sięgnęły wartości 1 165 tys. zł. Spółka liczy na znaczącą poprawę wyników finansowych w kolejnych kwartałach, dzięki wprowadzaniu swoich produktów do kolejnych sieci handlowych.
Sprawdź notowania spółki Abpol Company Polska na stronach INTERIA.PL
Opr. MD