ADe Line na GPW do 2009 r.
Spółka ADe Line, właściciel marki AlmiDecor, prowadząca sieć sklepów z wyposażeniem wnętrz, planuje najpóźniej w 2009 r. zadebiutować na warszawskiej giełdzie. W ofercie publicznej znajdzie się co najmniej 25 proc. akcji firmy, a jej wartość wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych - poinformował Marek Paluch, dyrektor finansowy i członek zarządu ADe Line.
- Spółka ma w swoich planach wejście na GPW. Podstawą do podjęcia tej decyzji będzie wykonanie dotychczasowych planów firmy, a co się z tym wiąże osiągnięcie planowanych wyników finansowych i zapotrzebowanie na środki finansowe, związane z realizacją inwestycji. Najpóźniejszą datą debiutu giełdowego powinien być rok 2009 - powiedział Paluch.
- W planach ADe Line jest sprzedaż akcji pochodzących z nowej emisji oraz przez dotychczasowych właścicieli. Na GPW trafi co najmniej 25 proc. akcji spółki - dodał.
Obecnie blisko 90 proc. akcji posiadają osoby fizyczne - założyciele firmy, która powstała w 1992 r.; pozostałą część posiada polska instytucja finansowa.
- Środki pozyskiwane w ramach publicznej oferty przeznaczone zostaną na rozwój sieci sprzedaży i zaangażowanie w kapitał obrotowy. Wielkość pozyskanych środków uzależniona będzie od stopnia realizacji inwestycji oraz utrzymania odpowiedniej struktury kapitałów maksymalizującej efekt rentowności przy zachowaniu zrównoważonego ryzyka finansowego - powiedział Paluch.
- Ponadto ADe Line w tym roku emituje obligacje, z których w części zostaną sfinansowane planowane na ten rok inwestycje - dodał.
W 2006 r. ADe Line miała około 61 mln zł przychodów oraz 1,4 mln zł zysku netto.
- Na rok 2007 planujemy przychody w wysokości ok. 100 mln zł i zysk netto na poziomie 5 mln zł. Do roku 2009 spółka powinna osiągnąć przychody na poziomie ok. 190 mln zł (...) - powiedział dyrektor.
W Almi Decor pracuje blisko 350 osób. Część - we wrocławskiej centrali, a część - w ciągle przybywających salonach.