ADS jest przeciwny

Zarząd ADS jest przeciwny przeprowadzaniu kolejnych emisji akcji w celu pozyskania kapitału na kolejne przejęcia. Spółka rozważa inne warianty pozyskania środków. Podtrzymuje plan przejęcia 6 - 11 podmiotów do końca 2008 roku - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

Zarząd ADS jest przeciwny przeprowadzaniu  kolejnych emisji akcji w celu pozyskania kapitału na kolejne  przejęcia. Spółka rozważa inne warianty pozyskania środków.  Podtrzymuje plan przejęcia 6 - 11 podmiotów do końca 2008 roku -  poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

Walne zgromadzenie spółki, zwołane na 25 czerwca, ma zdecydować o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki o 15-25 mln zł w drodze emisji akcji serii K, w trybie subskrypcji prywatnej, z pozbawieniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy.

"Jako zarząd jesteśmy przeciwni kolejnym emisjom. Nie chcemy zbytnio rozwadniać kapitału. Niekoniecznie przeprowadzimy emisję, rozważamy też inny wariant" - powiedział Marian Przepolski, prezes spółki, nie podając szczegółów.

Spółka rozmawia z bankami w sprawie kredytowania. ADS podtrzymuje opublikowane wcześniej plany przejęcia kolejnych 6-11 spółek. Od początku roku ADS przejął 4 podmioty."Przejęliśmy już cztery spółki, w najbliższym czasie będą kolejne przejęcia" - powiedział prezes. Spółka zapowiada, że do końca listopada będzie trwała konsolidacja już przejętych podmiotów. Spółki zostaną wykreślone z KRS i wcielone do ADS.

Reklama

Spółka podtrzymuje wcześniejsze prognozy zakładające, że jej skonsolidowane przychody wyniosą w 2008 roku 610 mln zł, a zysk netto 8,5 mln zł. Na koniec 2009 roku ADS chce osiągnąć 3,5 - 4 proc. rentowność operacyjną.

"Przy zmianie struktury sprzedaży to założenie jest bardzo realne" - powiedział prezes.

Spółka chce, by docelowo, na koniec 2009 roku piwo stanowiło 40 proc. przychodów, alkohol ciężki 30 proc., a wino 11 proc. 18 proc. udział w przychodach mają stanowić napoje.

Obecnie piwo stanowi 53,5 proc. przychodów, alkohol 18,3 proc., wino 5,5 proc., a napoje 22,7 proc.

Po pierwszym kwartale 2008 skonsolidowane przychody spółki wyniosły 107,3 mln zł. Spółka zanotowała stratę netto na poziomie 1,6 mln zł.

"Wyniki te są w dużej mierze podyktowane sezonowością. Nie odbiegają od naszych planów i dają możliwość realizacji prognozy" - powiedział Ireneusz Kurczyna, dyrektor finansowy spółki.

Spółka podtrzymuje możliwość osiągnięcia 1,5 mld zł przychodów ze sprzedaży na koniec 2009 roku. W 2007 roku ADS przejął dziewięć spółek działających na rynku hurtowej sprzedaży napojów bezalkoholowych, piwa i alkoholi.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: przejęcia | ADS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »