ADVADIS na plusie po czterech kwartałach
Advadis osiągnął po czterech kwartałach 2009 roku przychody w wysokości 624,5 mln zł. W samym IV kwartale przychody wzrosły o 16 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i przekroczyły 142 mln zł. Zysk brutto osiągnął po dwunastu miesiącach 2009 roku poziom 1,7 mln zł, wobec straty brutto w wysokości 3,3 mln zł przed rokiem.
- W minionym roku musieliśmy radzić sobie z negatywnymi skutkami spowolnienia gospodarczego, a także z niekorzystnymi zmianami rynkowymi, do których należała m.in. podwyżka akcyzy. Również warunki pogodowe, zwłaszcza w czwartym kwartale, nie były sprzyjające dla naszej spółki. W świetle tych faktów na uwagę zasługuje to, iż spółce udało się zwiększyć sprzedaż oraz zakończyć rok na plusie - zarówno na poziomie operacyjnym, jak i netto - mówi Lubomir Serbin, Prezes Zarządu Advadis S.A.
Czwarty kwartał 2009 roku był okresem, w którym prowadzono dalsze prace nad wzmocnieniem pozycji rynkowej Advadis. Dzięki wynegocjowaniu korzystniejszych warunków umów z dostawcami dalszej poprawie ulegnie konkurencyjność cenowa oferty Advadis.
- Rynek handlu piwem, alkoholami i napojami jest rynkiem bardzo konkurencyjnym. Wygrywają na nim te podmioty, które są w stanie dostarczyć tańsze produkty szybciej niż konkurencja i dodatkowo zaoferować lepszy serwis. Prowadzimy działania, które mają na celu stworzenie z Advadis lidera na tym rynku. Należy jednak pamiętać, iż jest to proces długofalowy i efekty nie są od razu w pełni widoczne w wynikach finansowych - dodaje Lubomir Serbin.
W ostatnim kwartale minionego roku Advadis zintensyfikował również działania marketingowe. Z początkiem listopada spółka wprowadziła program partnerski Advadis Partner Team, skierowany do obecnych i przyszłych klientów, którzy dokonają zakupów produktów przedstawionych w specjalnym katalogu promocyjno-reklamowym.
- Wprowadzenie programu premiującego zakupy towarów jest odpowiedzią na wyzwania rynkowe. W okresie, gdy sprzedaż, z różnych powodów, nie rośnie tak szybko jak wcześniej, konieczne jest bowiem poszukiwanie sposobów, które będą ją stymulować. Jestem przekonany, iż wprowadzenie programu partnerskiego pozwoli nam utrzymać dotychczasowych klientów, a także zdobyć nowych - dodaje Lubomir Serbin.