Agencja na parkiet
Martis - pierwsza agencja reklamowa w drodze na giełdę - złożył prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Władze spółki liczą, że pojawi się ona na GPW w I połowie 2008 r.
- Planujemy pozyskać pieniądze na sfinansowanie naszych celów strategicznych. Chcemy zdobyć pozycję jednej z czołowych agencji reklamowych typu "full service" w Polsce oraz pozycję lidera rynku w zakresie kompleksowej realizacji projektów tworzenia systemów identyfikacji wizualnej. Zależy nam również na zwiększeniu konkurencyjności i rozpoznawalności spółki poprzez samą obecność na rynku kapitałowym. Widzimy w tym wiele korzyści - powiedział prezes agencji reklamowej Martis Arkadiusz Artemjew.
Strategia rozwoju firmy zakłada zbudowanie grupy kapitałowej Martis, która będzie oferować klientom kompleksową obsługę reklamową z zakresu budowania wizerunku i komunikowania marki. - Sporą część pozyskanych pieniędzy zamierzamy m.in. zainwestować w rozwój departamentu realizującego systemy identyfikacji wizualnej, poprzez akwizycję przedsiębiorstwa produkcyjnego o ugruntowanej pozycji rynkowej - mówi prezes Arkadiusz Artemjew.
Plany strategiczne Martis zakładają dalszy rozwój poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia spółek. Dzięki akwizycji wybranych podmiotów wzmocni się konkurencyjność cenowa a także skróci czas wykonania zleceń dla klientów.
Martis jest jedną z najstarszych i najbardziej doświadczonych polskich agencji reklamowych. Spółka świadczy usługi reklamowe typu "full service", tj. oferuje planowanie i realizację kompleksowych kampanii reklamowych dla klientów.
W ostatnich latach firma zrealizowała setki kampanii i projektów reklamowych dla wiodących korporacji oraz marek takich jak: Monsanto, Alma Gerber, Arysta Lifescience, Bacardi-Martini, Sygma Bank, Colgate-Palmolive, Nokia, IBM, Makarony Polskie, Microsoft, Gillette, 3M Polska, BRE Bank, Diners Club, Masterfoods, Renault, Wyborowa.
W roku 2002 Martis powołał z innymi podmiotami spółkę Zjednoczenie Artystów i Rzemieślników (ZAiR Sp z o.o.), która zajmuje się produkcją filmową. Spółka ZAiR odpowiadała za produkcję wielokrotnie nagradzanego na festiwalach polskich i międzynarodowych filmu "Zmruż Oczy". W roku 2007r ZAiR ukończył film "Sztuczki" (który jak dotąd otrzymał na festiwalu w Wenecji Nagrodę Europa Cinemas dla najlepszego filmu europejskiego oraz zdobył główną nagrodę 32. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni - Złote Lwy, przyznawaną za najlepszy film).
- Chcemy zwrócić się do inwestorów o kilkanaście mln zł. Kwota ma wystarczyć do realizacji naszych celów emisyjnych, związanych z planami rozwoju firmy. Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój spółki poprzez jej wzrost organiczny oraz na przejęcia wybranych podmiotów - mówi Arkadiusz Artemjew.
Przychody ze sprzedaży za rok 2006 wyniosły prawie 11 mln co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2005 o ponad 52 proc.. Zysk netto w roku 2006 wyniósł ponad 350 tys zł. Oferującym akcje Martis jest dom maklerski AmerBrokers.