Agora ma 65 marek internetowych

Grupa Agory miała w drugim kwartale 2008 roku 21,5 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 32,8 mln zł zysku netto w II kw. 2007 r. Wynik okazał się niższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 31 mln zł zysku netto.

Grupa Agory miała w drugim kwartale 2008 roku 21,5 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 32,8 mln zł zysku netto w II kw. 2007 r. Wynik okazał się niższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 31 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny Agory w II kw. 2008 roku wyniósł 30,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 40,2 mln zł zysku. Wynik jest niżej niż spodziewał się rynek, bo konsensus zakładał 36,6 mln zł zysku EBIT.

Przychody Agory wzrosły w II kw. 2008 roku do 343,7 mln zł z 333,2 mln zł w II kw. 2007 roku i były niższe od średniej prognoz rynkowych, zakładającej 356 mln zł. Zdaniem prezesa Agory Marka Sowy, na wyniki Agory w drugim kwartale wpłynęły koszty pracownicze i rozwój oferty w internecie i reklamie zewnętrznej. "Na wyniki drugiego kwartału miały wpływ dwa czynniki, które pociągnęły za sobą wzrost bazy kosztów: regulacje płacowe zapowiadane przez nas parę miesięcy temu i dalszy rozwój oferty w segmencie internetu i reklamy zewnętrznej.

Reklama

Działania te, choć wpłynęły na zwiększenie kosztów, są konieczne dla wzmocnienia pozycji spółki na konkurencyjnym rynku mediów w dłuższej perspektywie" - powiedział Sowa, cytowany w komunikacie prasowym Agory.

W całym pierwszym półroczu 2008 roku zysk netto grupy Agory spadł rok do roku o 14,6 proc., do 40,2 mln zł, a przychody wzrosły o 3,3 proc., do 657,1 mln zł.

EBITDA grupy Agora w drugim kwartale spadła rok do roku o 15,4 proc., do 50,4 mln zł, a w całym pierwszym półroczu EBITDA pogorszyła się o 4,6 proc., do 92,7 mln zł.

EBITDA operacyjna (z wyłączeniem niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych) spadła w pierwszych sześciu miesiącach 2008 roku o 0,6 proc., do 116,3 mln zł.

Sprzedaż reklam przyniosła 473,3 mln zł (wzrost o 14,7 proc.), sprzedaż wydawnictw 102,8 mln zł (wzrost o 1,7 proc.), a sprzedaż kolekcji 33,3 mln zł (spadek o 58,8 proc.).

Sprzedaż reklam w "Gazecie Wyborczej" przyniosła 271,3 mln zł (wzrost o 9,4 proc.), a sprzedaż egzemplarzy 79,2 mln zł (wzrost o 1,5 proc.). Gazeta sprzedawała średnio 418 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł do około 43 proc.

Bezpłatna gazeta "Metro" zwiększyła wpływy z reklam o 36,6 proc. i osiągnęła dodatnią EBITDA operacyjną w wysokości 0,5 mln zł.

Przychody AMS wyniosły 93,5 mln zł (wzrost o 10,8 proc.), a marża EBITDA operacyjna spółki 19,5 proc. Wpływy czasopism wyniosły 56,7 mln zł (wzrost o 7,6 proc.), a EBITDA operacyjna segmentu wzrosła o 15,9 proc. Radiostacje zwiększyły przychody do 41,6 mln zł (wzrost o 25,3 proc.) i zanotowały pozytywną EBITDA operacyjną 4,3 mln zł.

Przychody przedsięwzięć internetowych Agory z reklam rosły szybciej niż rynek i wyniosły 22,2 mln zł 1 (wzrost o 113,5 proc., czyli o 11,8 mln zł). W maju 2008 r. zasięg marek internetowych spółki wyniósł 45,1 proc. Na koniec czerwca Agora posiadała 65 marek internetowych. Koszty operacyjne grupy wyniosły 604,3 mln zł. Wzrost kosztów o 4,7 proc. wynika z zapowiadanych wcześniej dodatkowych kosztów regulacji płacowych w grupie, wyższych kosztów reprezentacji i reklamy, a także wzrostu zatrudnienia w internecie. Koszty wynagrodzeń i świadczeń w grupie wyniosły 144,4 mln zł (wzrost o 13,6 proc.).

Agora, której koszty operacyjne w I półroczu 2008 roku wzrosły o 4,7 proc. do 604,3 mln zł, m.in. po podwyżce wynagrodzeń dla pracowników, zapowiada, że większość zaplanowanych na ten rok podwyżek płac już nastąpiła. Koszty wynagrodzeń i świadczeń w Grupie wzrosły w I półroczu o 13,6 proc. do 144,4 mln zł.

"Koszty w II kwartale zwiększyły się m.in z tego powodu, że większość regulacji płacowych miała miejsce w maju tego roku. Można spodziewać się jeszcze jakichś ruchów, ale będą one związane raczej ze wzrostem zatrudnienia, na przykład w dziale: internet. Rozwijamy działalność internetową, co wiąże się również z przyrostem zatrudnienia. Gros ruchów płacowych już nastąpiło" - powiedział dziennikarzom Marek Sowa, prezes Agory. Wyższe koszty grupy Agory w I półroczu to także wynik wyższych kosztów reprezentacji i reklamy oraz wzrostu zatrudnienia w dziale: internet.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | Marek | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »