Agora podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy
Agora podtrzymała prognozę spadku rynku reklamy ogółem w 2013 roku o 5-8 proc. w ujęciu rok do roku. Spółka jednocześnie zwróciła uwagę na postępujące spadki rynku reklamy w dziennikach - poinformowała Agora w raporcie wynikowym.
"W trzecim kwartale 2013 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce skurczyła się o ponad 3,5 proc. Dynamika spadku tych wydatków jest jednak najniższa od początku bieżącego roku. Pogłębienie spadków nastąpiło jedynie w dziennikach. W pozostałych segmentach rynku reklamy spadki wydatków reklamowych były mniejsze niż w poprzednich kwartałach 2013 r., a Internet zanotował wzrost" - napisano w raporcie.
"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki oraz mniejszą dynamikę spadku wartości wydatków na reklamę w Polsce, w trzecim kwartale 2013 r., spółka postanowiła pozostawić swoje szacunki dotyczące zmiany wartości całkowitych wydatków reklamowych w Polsce w bieżącym roku bez zmian (spadek o 5-8 proc.)" - dodano.
Zaktualizowane w sierpniu szczegółowe prognozy Agory zakładają spadek rynku reklamy w dziennikach w 2013 roku o 24-27 proc. oraz reklamy zewnętrznej o 11-14 proc. Prognoza dla kina zakłada z kolei od -1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu.
Szacunki dla Internetu mówią o 5-8 proc. wzrostu. Spadki w segmencie czasopism zgodnie z prognozą mają natomiast sięgnąć 13-16 proc., zaś w radiu 4-7 proc.
Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2013 roku 9,7 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,7 mln zł straty netto w III kw. 2012 r. Strata netto okazała się niższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 11,9 mln zł straty w trzecim kwartale.
Strata operacyjna grupy Agory w III kw. 2013 roku wyniosła 11,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 10,1 mln zł straty. Zanotowana strata operacyjna okazała się zgodna z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 12 mln zł straty EBIT.
Zysk EBITDA spółki w III kw. 2013 r. spadł do 11,3 mln zł z 13 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 12 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w III kw. 2013 roku 239,9 mln zł wobec 265 mln zł rok wcześniej i były niższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 243,4 mln zł.
- Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Agory w trzecim kwartale 2013 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP.
III kw '13 konsensus PAP różnica zysk netto -9,7 -11,9 -18,5% EBIT -11,9 -12,0 -0,8% EBITDA 11,3 12,0 -5,8% przychody 239,9 243,4 -1,4% III kw '13 III kw '12 różnica zysk netto -9,7 -8,7 11% EBIT -11,9 -10,1 18% EBITDA 11,3 13,0 -13% przychody 239,9 265,0 -9%