Reklama

Agora podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy

Agora podtrzymała prognozę spadku rynku reklamy ogółem w 2013 roku o 5-8 proc. w ujęciu rok do roku. Spółka jednocześnie zwróciła uwagę na postępujące spadki rynku reklamy w dziennikach - poinformowała Agora w raporcie wynikowym.

"W trzecim kwartale 2013 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce skurczyła się o ponad 3,5 proc. Dynamika spadku tych wydatków jest jednak najniższa od początku bieżącego roku. Pogłębienie spadków nastąpiło jedynie w dziennikach. W pozostałych segmentach rynku reklamy spadki wydatków reklamowych były mniejsze niż w poprzednich kwartałach 2013 r., a Internet zanotował wzrost" - napisano w raporcie.

"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki oraz mniejszą dynamikę spadku wartości wydatków na reklamę w Polsce, w trzecim kwartale 2013 r., spółka postanowiła pozostawić swoje szacunki dotyczące zmiany wartości całkowitych wydatków reklamowych w Polsce w bieżącym roku bez zmian (spadek o 5-8 proc.)" - dodano.

Reklama

Zaktualizowane w sierpniu szczegółowe prognozy Agory zakładają spadek rynku reklamy w dziennikach w 2013 roku o 24-27 proc. oraz reklamy zewnętrznej o 11-14 proc. Prognoza dla kina zakłada z kolei od -1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu.

Szacunki dla Internetu mówią o 5-8 proc. wzrostu. Spadki w segmencie czasopism zgodnie z prognozą mają natomiast sięgnąć 13-16 proc., zaś w radiu 4-7 proc.

Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2013 roku 9,7 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,7 mln zł straty netto w III kw. 2012 r. Strata netto okazała się niższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 11,9 mln zł straty w trzecim kwartale.

Strata operacyjna grupy Agory w III kw. 2013 roku wyniosła 11,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 10,1 mln zł straty. Zanotowana strata operacyjna okazała się zgodna z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 12 mln zł straty EBIT.

Zysk EBITDA spółki w III kw. 2013 r. spadł do 11,3 mln zł z 13 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 12 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w III kw. 2013 roku 239,9 mln zł wobec 265 mln zł rok wcześniej i były niższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 243,4 mln zł.

- Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Agory w trzecim kwartale 2013 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP.

            III kw '13  konsensus PAP  różnica 
zysk netto        -9,7          -11,9    -18,5%
EBIT             -11,9          -12,0     -0,8%
EBITDA            11,3           12,0     -5,8%
przychody        239,9          243,4     -1,4%
            III kw '13     III kw '12  różnica 
zysk netto        -9,7           -8,7       11%
EBIT             -11,9          -10,1       18%
EBITDA            11,3           13,0      -13%
przychody        239,9          265,0       -9%
Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »