Agora w II kwartale 2014 r. miała 1 mln zł straty netto
Grupa Agory miała w drugim kwartale 2014 roku 1 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,3 mln zł zysku netto w II kw. 2013 r. Strata netto okazała się niższa od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 4,2 mln zł straty.
Wynik operacyjny grupy Agory w II kw. 2014 roku wyniósł 0 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 4,3 mln zł zysku. Analitycy oczekiwali wyniku EBIT na poziomie minus 4,1 mln zł.
Zysk EBITDA spółki w II kw. 2014 r. spadł do 24,1 mln zł z 28,2 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 19,6 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w II kw. 2014 roku 270,8 mln zł wobec 272 mln zł rok wcześniej i były zgodne ze średnią prognoz rynkowych, która zakładała 262 mln zł.
W całym pierwszym półroczu Agora zanotowała na poziomie grupy 524,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 9,6 mln zł straty EBIT, 38,3 mln zł EBITDA oraz 10,6 mln zł straty netto.
AGORA SPODZIEWA SIĘ 1-3 PROC. WZROSTU RYNKU REKLAMY W POLSCE
W raporcie wynikowym Agora poinformowała, że rynek reklamy w 2014 roku zanotuje wzrost w przedziale 1-3 proc. Wydatki na reklamę w telewizji wzrosną o 3-6 proc., w internecie o 5-8 proc., w radio o 4-7 proc. i w kinach o 0-3 proc. Spółka spodziewa się spadku reklamy w segmencie czasopisma o 9-13 proc., w dziennikach o 20-24 proc. Z kolei reklama zewnętrzna ma zanotować dynamikę od minus 1 proc. do plus 2 proc.
"Spółka skorygowała swoje estymacje co do potencjalnego wzrostu wydatków na reklamę w telewizji, radiu oraz w kinie. Zmianie uległa również estymacja wzrostu całkowitych wydatków na reklamę w Polsce w 2014 r. Bez zmian pozostały szacunki dotyczące dynamiki wydatków na reklamę w prasie oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej" - podano w raporcie.
"Warto też zauważyć, że pozytywny wpływ na wartość wydatków realizowanych w dziennikach i w reklamie zewnętrznej w kolejnych kwartałach 2014 r. mogą mieć zbliżające się wybory do samorządów lokalnych" - dodano.
W samym drugim kwartale cały rynek reklamy wg Agory wzrósł o 2,5 proc. Poniżej tabela:
Wydatki na reklamę ogółem | 2,5 proc. |
Telewizja | 5,5 proc. |
Internet | 7 proc. |
Czasopisma | -12,0 proc. |
Radio | 6 proc. |
Reklama zewnętrzna | 0,5 proc. |
Dzienniki | -16,5 proc. |
Kino | -3,0 proc. |
Agora podała również, że w drugim kwartale 2014 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o ponad 10,7 proc. Największe spadki miały miejsce w segmencie dzienników ogólnopolskich ogólnoinformacyjnych. W pierwszym półroczu 2014 r. spadek rozpowszechniania płatnego razem dzienników w Polsce wyniósł 10,5 proc.
Z kolei liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w drugim kwartale 2014 r. zmniejszyła się o 2,1 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2013 r. i wyniosła 7,3 mln biletów. W pierwszym półroczu 2014 r. liczba biletów sprzedanych w polskich kinach wzrosła o 9,3 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 r. i wyniosła 19,3 mln.