Agroma S.A. opublikowała wyniki za grudzień 2011
Agroma S.A., polska firma handlowo-produkcyjna, działająca na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodów, podała wyniki finansowe za grudzień 2011. W grudniu 2011 roku Agroma S.A. osiągnęła ponad 2,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co wobec ok. 1,4 mln zł osiągniętych w grudniu ubiegłego roku, stanowi wzrost o 96 procent. Marża brutto wyniosła ponad 1 mln złotych i była o 189 proc. wyższa niż w grudniu 2010 (wtedy wyniosła 376 tys. złotych).
- Niespotykany o tej porze roku całkowity brak opadów śniegu spowodował wyhamowanie sprzedaży odśnieżarek. Przychody w grudniu generowały głównie takie kategorie produktów, jak rozdrabniacze i glebogryzarki - powiedział Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A. Znaczenie dla wyniku finansowego grudnia miała także przedsezonowa sprzedaż produktów z oferty wiosennej, takich jak kosiarki, podkaszarki, kosy spalinowe.
Agroma uważnie obserwuje sytuację na rynku walutowym. Od września do grudnia złoty stracił do dolara i euro blisko 20 procent. - Taka zmiana musiała wywrzeć wpływ na wszystkie przedsiębiorstwa współpracujące z firmami zagranicznymi. My także rozliczamy się z naszymi licznymi partnerami głównie w tych dwóch walutach i odczuliśmy skutki tych wahań - powiedział prezes Staszewski. Według obliczeń spółki, w wyniku różnic kursowych, koszty finansowe zwiększyły się w grudniu 2011 o ok. 400 tys. złotych ( 100 tys. zrealizowanych oraz ok. 300 tys. rezerwy z przeszacowania sald ).
- Obecnie prowadzimy działania, mające na celu ograniczenie wpływu różnic kursowych na nasze wyniki. Już wkrótce będę mógł państwa poinformować o efektach tych działań. Chciałbym podkreślić, że ekonomiczne fundamenty Agromy są bardzo silne - dodał prezes Staszewski.
Sprawdź notowania spółki Agroma S.A.
Agroma S.A. jest największą polską firmą handlowo-produkcyjną, działającą na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie czołowe miejsca zajmują traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń. Od marca 2010 spółka notowana jest na rynku New Connect.
Produkty Agromy są dostępne w około 600 punktach sprzedaży (sklepy wielkopowierzchniowe, sieć dealerska, sprzedaż internetowa). W stałej ofercie firmy znajduje się kilkanaście tysięcy produktów oferowanych pod własną marką Agroma oraz światowych producentów (m.in. Sears/Craftsman, Briggs and Stratton/Simplicity).
Opr. MM