Akcje z potencjałem

Analitycy prognozują, że w 2005 roku nastroje inwestycyjne wokół akcji medialnych spółek poprawią się. Oczekiwany około 5-proc. wzrost PKB powinien spowodować znacznie większą poprawę na rynku reklamy. Najmniej, zdaniem specjalistów, zyska Agora.

Analitycy prognozują, że w 2005 roku nastroje inwestycyjne wokół akcji medialnych spółek poprawią się. Oczekiwany około 5-proc. wzrost PKB powinien spowodować znacznie większą poprawę na rynku reklamy. Najmniej, zdaniem specjalistów, zyska Agora.

Michał Hulbój, analityk Domu Maklerskiego Millennium, uważa, że akcje Agory są przewartościowane i nadal bardzo drogie, np. w porównaniu z wycenami medialnych firm w Stanach Zjednoczonych, czy na innych rynkach europejskich. - Największy potencjał wzrostu tkwi w TVN - uważa. Sądzi też, że walory Brokera FM są dużo więcej warte niż to wynika z notowań radiowej grupy. Wycenia ją na 88,8 zł na papier, podczas gdy kurs oscyluje wokół 69 zł.

Specjaliści spodziewają się też, że to właśnie Broker FM i TVN znacząco poprawią swoje wyniki w nowym roku. Według DM Millennium, przychody Brokera FM wzrosną o ok. 12%, z 143 mln zł do 162 mln zł. BDM PKO BP szacuje natomiast, że zwiększą się o ok. 16% - z 148 mln zł do 172 mln zł. To samo biuro spodziewa się kilkunastoprocentowej zwyżki przychodów grupy TVN. Prognozuje, że wyniosą w 2005 r. 783 mln zł, podczas gdy plan na 2004 r. zakłada 699 mln zł.

Reklama

Taka zwyżka będzie możliwa głównie dzięki ożywieniu gospodarczemu, które pociągnęło za sobą ruch na rynku reklamy. Zarząd Agory oczekuje, że wydatki reklamodawców wzrosną o 10% w porównaniu z tymi z 2004 roku. DM Millennium, na podstawie szacunków firmy CR Media, prognozuje, że cały rynek może zyskać 10-12%. Największy wzrost, według biura, zanotuje rynek radiowy (9%) i prasa (ok. 9%), a w przypadku telewizji przyrost będzie najmniejszy (6,4%).

- To rok wyborów. Wyobrażam sobie taki scenariusz: ze względu na to, że część czasu telewizji publicznej zostanie przeznaczona na prezentację programów wyborczych ugrupowań, część budżetów reklamowych może zostać przesunięta w stronę stacji komercyjnych i radia - mówi M. Hulbój.

W przypadku Agory duży wpływ na wyniki grupy będzie miała nowa strategia zarządu. Specjaliści, z którymi rozmawiała agencja ISB, sądzą, że oprócz utrzymania poziomu czytelnictwa "Gazety Wyborczej", wiele zależy od tego, co spółka zrobi z radiostacjami, które ma w portfelu (29 lokalnych i jedna ponadregionalna). Zdaniem analityków, kluczowa będzie decyzja, czy restrukturyzować stacje radiowe (co może oznaczać koszty), czy raczej sprzedać.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | wzrost PKB | TVN SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »