Reklama

Akcjonariusze Livechat Software zamierzają sprzedać w ofercie 3.237.500 akcji spółki

Oferta spółki Livechat Software obejmuje 3.237.500 akcji, które zamierzają sprzedać akcjonariusze spółki. Akcje oferowane stanowią 12,57 proc. kapitału zakładowego spółki i uprawniają do takiej samej liczby głosów. Debiut akcji na GPW planowany jest do 10 kwietnia - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Dopuszczenie i wprowadzenie do obrotu na rynku równoległym na GPW ma być także 25 mln akcji zwykłych na okaziciela serii A.

Ponieważ ofertą objęta jest jedynie sprzedaż istniejących akcji, spółka na skutek oferty nie uzyska żadnych wpływów.

Oferta będzie obejmować transzę inwestorów indywidualnych oraz transzę inwestorów instytucjonalnych. Liczba akcji oferowanych w poszczególnych transzach zostanie ustalona przez akcjonariuszy sprzedających, w porozumieniu z oferującym, najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem przyjmowania zapisów na akcje oferowane od inwestorów instytucjonalnych, tj. w dniu 31 marca 2014 r.

Reklama

Spółka przewiduje, że ostateczna liczba akcji oferowanych, która zostanie przydzielona inwestorom indywidualnym, będzie stanowić nie więcej niż 15 proc. wszystkich akcji oferowanych.

Zapisy od inwestorów indywidualnych będą przyjmowane od 24 marca 2014 r. do 28 marca 2014 r.

Inwestorzy instytucjonalni będą mogli składać zapisy od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 3 kwietnia 2014 r.

Cena maksymalna zostanie opublikowana w formie aneksu do prospektu.

Cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych może zostać ustalona na poziomie wyższym od ceny maksymalnej.

Informacja na temat liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach zostanie przekazana wraz z informacją o cenie akcji oferowanych 31 marca.

Zamiarem spółki jest, aby pierwszy dzień notowań akcji na GPW nastąpił nie później niż 10 kwietnia 2014 r.

Spółka Livechat Software jest producentem oprogramowania typu live chat, które umożliwia właścicielom stron internetowych bezpośredni kontakt z odwiedzającymi ją klientami oraz udostępnia dodatkowe funkcjonalności, w tym narzędzia analityczne.

Obecnie spółka ma 7,06 tys. klientów w 89 państwach. Wśród nich znajdują się zarówno małe sklepy internetowe, jak i znane na całym świecie marki, takie jak: Orange, Bosch, Adobe, Kaspersky Lab czy Air Asia.

Livechat w roku obrotowym 2012 r.(rok obrotowy trwa od 1 kwietnia 2012 r. do 31 marca 2013 r.) wypracował 11,2 mln zł przychodów wobec 5,48 mln zł rok wcześniej. Zysk netto spółki w 2012 r. wzrósł do 5,66 mln zł z 2,3 mln zł. EBITDA wyniosła zaś 7,3 mln zł przy 3,27 mln zł w 2011 r.

Prognoza na 2013 r. zakłada wypracowanie 17,9 mln zł przychodów, 12,63 mln zł EBITDA i 9,83 mln zł zysku netto. Prognoza na 2014 r. zakłada odpowiednio 25,32 mln zł, 18,95 mln zł i 14,9 mln zł.

W prospekcie napisano, że spółka wypłaciła dywidendę za 2011 r. oraz 2012 r. Obecna polityka w zakresie dywidendy zakłada, że zarząd spółki będzie rekomendował wypłatę całości zysku za dany rok obrotowy w formie dywidendy, chyba że pojawią się okazje inwestycyjne, które zapewniłyby spółce i akcjonariuszom wyższą stopę zwrotu niż wypłata dywidendy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »