Reklama

Alda promuje się za granicą

Szacunkowe przychody z eksportu w I kw. 2012 r. wyższe o 1750 proc. w stosunku do 2011 r.

Alda S.A. - notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego odważniej wchodzi na rynki zagraniczne już nie tylko Europy ale również Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej. Spółka szacuje, iż w I kwartale 2012 roku jej przychody ze sprzedaży eksportowej wzrosły o ponad 1750 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.

Reklama

Od początku 2012 roku Spółka była obecna na kilku branżowych targach odbywających się w Kijowie na Ukrainie oraz we Frankfurcie w Niemczech (największe targi w Europie pod nazwą "AMBIENTE"). Obecność na targach przyniosła zamówienia dla klientów z Estonii, Łotwy, Białorusi, Słowacji, Czech oraz Niemiec.

- Dzięki udziałowi w targach branżowych mamy możliwość poznania potencjalnych kontrahentów oraz nawiązania kontaktów z dystrybutorami. Mieliśmy okazję realizować także specjalne zamówienie na kosze typu "FREEDOM" dla klienta z Arabii Saudyjskiej. Ponadto, pozyskaliśmy dystrybutorów dla swoich produktów na terenie Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Pierwsze produkty marki ALDA mogą trafić na tamtejsze rynki już w 2012 roku - mówi Marek Fryc, prezes zarządu Alda S.A.

Realizacja przyjętej przez Producenta strategii rozwoju już przynosi pierwsze korzyści.

- Pierwszy kwartał w 2011 roku zamknęliśmy sprzedażą eksportową na poziomie blisko 30 tys. złotych. Natomiast w tym roku szacujemy, iż przychody w I kwartale jedynie z eksportu wyniosą ok. 550 tys. zł. Jest to wzrost o 1750 procent. - komentuje Fryc

W IV kwartale 2011 roku ALDA S.A. zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 31,39 proc. do 3,05 mln zł. Zysk netto wyniósł 137 tys. zł wobec 2 tys. zł straty w tym samym okresie 2010 roku. Całkowite przychody spółki na koniec 2011 roku wyniosły 9,98 mln zł i były wyższe o 35,52 proc. w odniesieniu do wyniku w roku poprzednim. Jednocześnie zysk netto wzrósł blisko dziewiętnastokrotnie do 260 tys. złotych.

Tutaj sprawdzisz notowania spółki Alda S.A.

ALDA S.A. to przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka działa na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). Marka Alda istnieje na polskim rynku od 1978 r.

Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i masowych (hotele, lokale gastronomiczne).

Odbiorcami produktów są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD, a także firmy z sektora HORECA i przedsiębiorstwa zaopatrujące ten sektor.

Spółka generuje większość swoich przychodów na terenie Polski (ok. 90 proc.), pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej.

Alda S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 27.12.2011 r. Debiut poprzedziła prywatna emisja akcji serii C o wartości 0,55 mln zł. Środki z niej pozyskane zostały przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego w celu sfinansowania wzrostu sprzedaży i rozwoju kanałów dystrybucji oraz w inwestycje we własną infrastrukturę techniczną.

Opr. MM

Dowiedz się więcej na temat: R. | Alda S.A.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »