Reklama

Alior Bank: 252 mln zł zysku netto po trzech kwartałach 2014 r.

Alior Bank kontynuuje systematyczny wzrost, umacniając swoją pozycję na polskim rynku bankowym. Całkowite przychody banku z działalności operacyjnej osiągnęły po trzech kwartałach 2014 r. poziom ponad 1,37 mld zł, tj. o 26 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Znaczącą część dochodów Banku stanowił wynik odsetkowy, który zwiększył się o 28 proc., do ponad 896 mln zł.

Jest to efekt stale rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek oraz utrzymującej się wysokiej rentowności banku. Wynik z tytułu opłat i prowizji wzrósł o 35 proc. i wyniósł 253 mln zł.

- Stabilne wyniki finansowe po trzecim kwartale 2014 r. stanowią odzwierciedlenie rosnącej pozycji Alior Banku na polskim rynku bankowym. Bank po raz pierwszy wygenerował 100 mln zł netto zysku na działalności podstawowej, przed uwzględnieniem jednorazowego odpisu związanego ze sprzedażą spółki Polbita. Silna dyscyplina kosztowa, praca nad rentownością oraz umacnianie bazy kapitałowej przy zachowaniu obecnego tempa rozwoju pozwala nam sprawnie realizować zaplanowane cele biznesowe - mówi Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

Reklama

- W kolejnych kwartałach przewidujemy utrzymanie tej tendencji, co przełoży się na poszukiwanie innych, poza organicznymi, możliwości rozwoju - dodaje prezes Alior Banku.

Dzięki skutecznej akcji kredytowej wolumen kredytów i pożyczek udzielonych klientom przez Alior Bank osiągnął na koniec III kwartału 2014 r. poziom 22,8 mld zł, co oznacza wzrost o 24 proc. r/r. W tym samym okresie saldo środków pozyskanych z depozytów klientów wyniosło 22,6 mld zł, czyli o 18 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Bank skutecznie realizuje założenia strategicznego projektu współpracy z operatorem T-Mobile, w ramach którego obsługuje już łącznie 370 tys. klientów. Od początku współpracy z telekomem pozyskano 100 tys. nowych klientów.

Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych efektów naszej współpracy z operatorem T-Mobile, dziennie otwieramy średnio 1000 nowych kont. - mówi Michał Hucał, wiceprezes Alior Banku, odpowiedzialny za Pion Rozwoju. Realizujemy kolejne etapy założonego w I kwartale br. planu i w dalszym ciągu będziemy systematycznie wdrażać innowacyjne rozwiązania oraz produkty i usługi, które z pewnością spełnią oczekiwania szerokiego grona klientów - dodaje.

Bank niezmiennie utrzymuje dynamiczne tempo pozyskiwania nowych klientów. Z jego produktów i usług na koniec III kwartału 2014 r. korzystało już 2,5 mln klientów (o ponad 540 tys. więcej niż rok wcześniej), z czego ponad 2,35 mln stanowili klienci indywidualni, a 121 tys. klienci biznesowi.

W najbliższym czasie Alior Bank planuje utrzymanie dynamiki wzrostów na zadowalającym dwucyfrowym poziomie przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej efektywności kosztowej.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »