Aplisens oczekuje około 30 proc. dynamiki
Zarząd Aplisens oczekuje około 30 proc. dynamiki przychodów w IV kw. przy utrzymaniu poziomu rentowności z trzech kwartałów bieżącego roku. W 2011 r. utrzymanie dynamiki wzrostu sprzedaży porównywalnej z 2010 r. będzie trudne do osiągnięcia, zarząd liczy jednak na kilkunastoprocentowy wzrost przychodów - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Zarząd obserwuje ożywienie gospodarcze i wzrost popytu na produkty grupy na głównych rynkach zarówno w kraju, jak i za granicą. Wyniki sprzedaży w październiku br. potwierdzają utrzymanie trendu wzrostowego" - podał Aplisens.
"W IV kw. 2010 roku zarząd oczekuje utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu przychodów r/r na poziomie ok. 30 proc., przy utrzymaniu poziomu rentowności z trzech kwartałów bieżącego roku" - dodano. W III kw. Aplisens zwiększył zysk netto o 15 proc. do 3,5 mln zł, zysk operacyjny wzrósł o 15 proc. do 4,38 mln zł, a przychody zwiększyły się o 47 proc. do 18,77 mln zł.
Po III kw. Aplisens ma 7,02 mln zł zysku netto, 8,56 mln zł zysku operacyjnego i 44,66 mln zł przychodów. Po III kw. rentowność netto spółki jest na poziomie 16 proc., a rentowność operacyjną 19 proc. W 2011 r. Aplisens oczekuje kilkunastoprocentowego wzrostu sprzedaży.
"W perspektywie 2011 roku grupa zamierza zwiększać sprzedaż oraz umacniać pozycję na rynku krajowym, jak również na wybranych rynkach Unii Europejskiej i krajów WNP. W ocenie zarządu utrzymanie w 2011 roku dynamiki wzrostu sprzedaży porównywalnej z 2010 rokiem będzie trudne do osiągnięcia" - napisano. "Zarząd ma jednak nadzieję na osiągniecie kilkunastoprocentowej dynamiki wzrostu przychodów grupy w 2011 roku.
Największą dynamiką wzrostów - na poziomie powyżej 20 proc. - powinny się charakteryzować rynki krajów WNP oraz Unii Europejskiej i pozostałych. Spowoduje to wzrost udziału sprzedaży eksportowej w sprzedaży grupy ogółem" - dodano. Zarząd Aplisens spodziewa się, że zwiększenie sprzedaży eksportowej może wpłynąć na spadek marży. "Wyższa dynamika sprzedaży eksportowej w dłuższym okresie czasu będzie mieć wpływ na stopniowy spadek osiąganej przez grupę marży w kolejnych okresach, ze względu na fakt, że jej poziom na tych rynkach jest niższy niż na rynku krajowym. Trendowi temu częściowo przeciwdziała wydłużanie serii produkowanych wyrobów związane ze wzrostem sprzedaży i obniżanie przez to jednostkowych kosztów wytworzenia" - napisano.