Reklama

Arctic Paper S.A. w trudnym otoczeniu rynkowym

Przychody ze sprzedaży w I kwartale wyniosły 789,7 mln PLN (188,9 mln EUR1). EBITDA w I kwartale wyniosła 71,2 mln PLN (17,0 mln EUR1). Utrzymujące się wysokie ceny celulozy wpłynęły na osiągnięte wyniki. Rozpoczęte zostało wdrażanie nowej strategii, której celem jest osiągnięcie poziomu marży EBIT w wysokości 10% do końca 2022 roku.

""W minionym kwartale widoczne były korzyści wynikające z połączenia biznesowych operacji w segmencie papieru z posiadaniem większościowych udziałów w produkującym celulozę Rottneros AB".Per Skoglund, Prezes Zarządu Arctic Paper S.A.

Reklama

Zarząd w raporcie bieżącym nr 10/2015 z 28 lipca poinformował, iż - w wyniku aktywnych poszukiwań nabywcy dla fabryki papieru Arctic Paper w Mochenwangen - jej wyniki zostały wyłączone ze skonsolidowanego rachunku zysków i strat oraz, zgodnie z wymogami Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wykazane odrębnie, jako działalność niekontynuowana.

"Dalszy wzrost cen celulozy wywiera presję na marże. Jednak w ciągu kwartału wprowadziliśmy podwyżki cen, które zęściowo kompensują rosnące koszty, planujemy także olejne podwyżki.

Per Skoglund, Prezes Zarządu Arctic Paper S.A.

W I kwartale 2018 r. Grupa Arctic Paper osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 789,7 mln PLN (w porównaniu do 773,9 mln w I kwartale 2017 r.) oraz zysk EBITDA na poziomie 71,2 mln PLN (wobec 75,5 mln PLN rok wcześniej). Segment papieru osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 573,6 mln PLN (wobec 575,1 mln PLN) oraz zysk EBITDA na poziomie 31,1 mln PLN (39,1 mln PLN).

Dalszy wzrost cen celulozy wywiera presję na marże. Jednak w ciągu kwartału wprowadziliśmy podwyżki cen, które częściowo kompensują rosnące koszty, planujemy także kolejne podwyżki. Zmiany kursowe euro, dolara i korony szwedzkiej były w znaczącej części pozytywne dla segmentu papieru.

Na wyniki minionego okresu wpływ miały zakłócenia produkcji w zakładzie w Grycksbo, które wystąpiły podczas uruchomienia maszyny papierniczej PM10 po wdrożeniu planowanej inwestycji i przeprowadzeniu konserwacji oraz związany z tym przestój. Dodatkowo, w tym roku Wielkanoc wypadła w I kwartale, co również przyczyniło się do zmniejszenia sprzedaży w tym okresie.

Produkcja w I kwartale 2018 r. wyniosła 169 000 ton (w porównaniu do 176 000 ton rok wcześniej), przy korzystnej strukturze produktów, w tym zwiększeniu sprzedaży marki premium Munken. W minionym okresie podjęta została decyzja o inwestycji w wysokości 7 mln EUR w rozbudowę elektrowni wodnej w papierni Munkedal, w celu wzmocnienia zrównoważenia środowiskowego zakładu, a także jego konkurencyjności.

W przypadku Rottneros AB, w którym Grupa Arctic Paper posiada 51% udziałów, w I kwartale przychody netto wzrosły o 15% do 541 mln SEK (wobec 472 mln SEK rok wcześniej ), a EBITDA o 31% do 101 mln SEK (77 mln SEK).

W minionym kwartale widoczne były ponownie korzyści wynikające z połączenia biznesowych operacji w segmencie papieru z naszymi większościowymi udziałami w produkującym celulozę Rottneros AB. Wyniki tego kwartału potwierdzają, że obrany kierunek rozwoju jest właściwy. Obecnie naszym priorytetem jest kontynuacja wdrażania naszej strategii zwiększania rentowności w segmencie papieru.

Per Skoglund, Prezes Zarządu Arctic Paper S.A.

Arctic Paper S.A. jest jednym z wiodących europejskich producentów wysokogatunkowego papieru graficznego w Europie, wytwarzanego przez trzy papiernie oraz sprzedawanego pod czterema przyjaznymi środowisku i rozpoznawalnymi markami: Amber, Arctic, G-Print oraz Munken. Większość produktów jest sprzedawana poprzez 14 biur sprzedaży w Europie. Akcje Arctic Paper S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na rynku NASDAQ w Sztokholmie. Grupa jest głównym udziałowcem Rottneros AB, notowanego na giełdzie szwedzkiego producenta celulozy.

mzb

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »