ARiMR nałożyła na Comarch 2 mln zł kary za OFSA w

ARiMR nałożyła na Comarch 2 mln zł kary za obsługę systemów OFSA w lipcu 2013 r. Comarch nie zgadza się z wysokością kary, kwestionując interpretację zapisów umowy dokonaną przez ARiMR - poinformował PAP Departament Komunikacji Społecznej ARiMR.

ARiMR nałożyła na Comarch 2 mln zł kary za obsługę systemów OFSA w lipcu 2013 r. Comarch nie zgadza się z wysokością kary, kwestionując interpretację zapisów umowy dokonaną przez ARiMR - poinformował PAP Departament Komunikacji Społecznej ARiMR.

"ARiMR nałożyła karę na firmę Comarch SA, w związku z tym, że w lipcu ubr., były nieprawidłowości w świadczeniu usług tej firmy na rzecz Agencji. Agencja domaga się zapłacenia przez Comarch SA kary w wysokości 2,04 zł brutto" - poinformował PAP Departament Komunikacji Społecznej ARiMR.

"Firma Comarch SA nie zgadza się z wysokością nałożonej na nią kary, kwestionując przede wszystkim dokonaną przez ARiMR interpretację zapisów umowy" - dodano.

ARiMR podała, że dopiero teraz mogła rozliczyć wykonanie umowy za lipiec 2013 r. i nałożyć karę na Comarch, ponieważ "rozbieżności między stronami wymagały długotrwałych negocjacji i wielu wyjaśnień".

Reklama

Agencja poinformowała, że obecnie w ARiMR trwają prace dotyczące rozliczenia umowy z Comarchem w kolejnych miesiącach.

Wcześniej informowała, że raport z realizacji umowy za listopad powinien być już +bardzo prosty+.

Już wcześniej ARiMR informowała, że może nałożyć na Comarch karę w związku z realizacją umowy na utrzymanie i modyfikację systemów aplikacyjnych OFSA i prowadzi prace związane z jej określeniem. Problemy z realizacją umowy dotyczyły terminowości realizacji części zgłoszeń zamawiającego. Comarch przyznawał, że nie dotrzymał pewnych terminów i umowa jest bardzo rygorystyczna, ale nie potrafił określić ryzyka potencjalnych kar.

Comarch w maju podpisał z ARiMR umowę na utrzymanie, modyfikację i ulepszanie systemów aplikacyjnych m.in. OFSA i OFSA-PROW. Spółka będzie utrzymywała systemy agencji przez 36 miesięcy. Wartość zlecenia to 29 mln zł brutto. Comarch przejął opiekę nad systemami od lipca 2013 r. Do końca czerwca 2013 r. usługi utrzymania, modyfikacji i ulepszania systemów aplikacyjnych OFSA na mocy wcześniej podpisanych umów świadczyło Asseco Poland.

ARiMR w związku za spodziewanymi karami nie płaci Comarchowi za obsługę systemów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Mustafa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »