Bankier dla branżowego
W ocenie prezesa Bankiera.pl Tomasza Jażdżyńskiego jest tylko kwestią czasu, kiedy kierowana przez niego spółka stanie się częścią większej grupy medialnej. Wcześniej możliwość wyjścia w 2008 r. z Bankiera.pl zapowiedział największy akcjonariusz spółki - MCI Management.
"Bankier docelowo na pewno stanie się członkiem jakiejś większej grupy medialnej. Znam podmioty, które są w stanie zapłacić za Bankiera więcej, niż cena po jakiej notowany jest teraz na giełdzie" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Jażdżyński.
W lutym przedstawiciele MCI Management informowali, że obecnie wybierają partnera strategicznego i planują całkowite wyjście z Bankiera. Mówili wówczas, że transakcja może mieć miejsce na przełomie III i IV kwartału 2008 r. i najchętniej dokonaliby jej po wycenach z ostatnich transakcji w regionie.
Argumentując swoją tezę prezes Bankiera wskazał, że Bankier.pl jest jedną z ostatnich, znaczących firm internetowych w Polsce, która nie posiada inwestora branżowego.
Prezes przypomniał też, że w 2007 r. zostały ogłoszone wezwania przez międzynarodowe koncerny medialne na dwie czołowe polskie spółki internetowe: Interię i Gadu-Gadu.
Według wyliczeń Jażdżyńskiego średnie P/E w wymienionych transakcjach (uwzględniając wyniki obu firm za 2007 r.) wyniosło 49,8. Zwrócił uwagę, że po wynikach za 2007 r. P/E Bankiera to obecnie około 33,6.
"Uwzględniając nawet spore dyskonto ze względu na wielkość naszej spółki to w stosunku do tamtych wycen można powiedzieć, że Bankier jest mocno niedoszacowany" - powiedział prezes.
Bankier.pl miał w 2007 r. 2,52 mln zł zysku netto, 2,3 mln zł zysku operacyjnego, 2,52 mln zł EBITD-y i 15,45 mln zł przychodów. W środę prezes spółki podtrzymał szacunki na 2008 r., mówiące, że dynamika przychodów w tym roku nie powinna być niższa niż wzrost rynku, czyli 35 proc., a marże będą co najmniej utrzymane.