Będą kolejne korekty?

22-proc. spadek zysku netto Agory w III kwartale w porównaniu z tym samym okresem 2000 r. prognozują Daniel Fairclough i Tom Chadwick z Merrill Lynch.

22-proc. spadek zysku netto Agory w III kwartale w porównaniu z tym samym okresem 2000 r. prognozują Daniel Fairclough i Tom Chadwick z Merrill Lynch.

Zdecydowali się obniżyć prognozy EPS spółki zarówno na ten, jak i 2002 r. Spodziewają się też, że wraz z ogłoszeniem przez wydawcę "Gazety Wyborczej" kwartalnych wyników dołączą do nich analitycy kolejnych banków.

Wprawdzie na wyniki Agory nie będzie miała bezpośredniego wpływu trwająca na międzynarodowym rynku prasy podwyżka kosztów wydawniczych i druku, związana z wydarzeniami z 11 września, jednak będzie on widoczny pośrednio w wycenach, przeprowadzanych metodą porównawczą - uważają analitycy Merril Lynch w raporcie z 10 października. Wydawca "GW" pozostaje wrażliwy na nadal spadające wydatki na reklamę w Polsce - piszą analitycy ML. W związku z tym znacznie ostrożniejsze będą także ich prognozy co do wyników Agory w I kw. 2002 r.

Reklama

Na razie jednak do 210,4 mln zł, czyli o 12% w stosunku do poprzednich założeń, obniżyli swoje szacunki co do zysku spółki w całym 2001 r. i o 19% - do 136,8 mln zł - w roku przyszłym. Zdaniem D. Fairclougha i T. Chadwicka, EPS Agory wyniesie w tych okresach odpowiednio 3,71 zł i 2,41 zł, przy czym ten z 2001 r. będzie efektem sprzedaży pakietu akcji w TKP, operatorze Canal+. Tylko w III kwartale skonsolidowany zysk netto wydawcy "Gazety Wyborczej" będzie niższy o 22% niż w odpowiednim okresie 2000 r. i wyniesie 22,8 mln zł, przy przychodach na poziomie 179,4 mln zł.

Tymczasem szacunki Hanny Kędziory, analityka DI BRE Banku, są jeszcze ostrożniejsze. Jej zdaniem, zysk netto Agory w III kwartale - zazwyczaj najgorszym dla medialnego sektora - będzie niższy niż 20 mln zł, a przychody spadną (zarówno w porównaniu z II kw. br., jak i III kw. 2000 r.) do 170 mln zł.

Do tej pory korektę swoich szacunków przeprowadziły ING Barings i CSFB, które obniżyły także cenę docelową Agory odpowiednio do 50,6 zł i 51 zł. "Spowolnienie wzrostu gospodarczego i wydatków na reklamę jest większe, niż to zakładaliśmy w raporcie z czerwca. W efekcie aktualizujemy nasze prognozy i wycenę akcji Agory, korygując wcześniejsze oczekiwania co do przychodów spółki w 2001 r. o 7%" - napisała Benita Mikołajewicz, analityk ING Barings, w raporcie z 28 września. Do 50,6 zł, czyli o 19,7%, zredukowała ona także wycenę fair value Agory.

Według skorygowanej prognozy ING Barings, sprzedaż spółki zmniejszy się w 2001 r. o 1%, do 841 mln zł (w 2002 r. - 900 mln zł), EBITDA wyniesie 241 mln zł, a marża EBITDA - 29%. Analitycy CSFB zredukowali prognozę przychodów Agory do 778 mln zł w 2001 roku (wcześniej mówiono o 798 mln zł), a przyszłoroczną do 825 mln zł. Spodziewają się oni, że w ujęciu rok do roku sprzedaż Agory spadnie w 2001 r. o 4% (wcześniej prognozowali spadek 2-proc.). Przewidują oni natomiast 6-proc. wzrost sprzedaży w 2002 r. (uprzednio - 12-proc.). EBITDA w tym i przyszłym roku został zredukowany w stosunku do wcześniejszych prognoz odpowiednio o 7 i 10%, do 227 mln zł i 242 mln zł.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Lynch | analitycy | ing | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »