BEST restrukturyzuje portfel

W pierwszym półroczu br. BEST SA wyhamował dynamikę wzrostu akcji kredytowej. Wartość udzielonych za pośrednictwem spółki kredytów w pierwszych sześciu miesiącach 2001 roku wyniosła łącznie 140 mln zł.

W pierwszym półroczu br. BEST SA wyhamował dynamikę wzrostu akcji kredytowej. Wartość udzielonych za pośrednictwem spółki kredytów w pierwszych sześciu miesiącach 2001 roku wyniosła łącznie 140 mln zł.

Wartość udzielonych kredytów w I połowie 2001 roku za pośrednictwem BEST SA wyniosła 140 mln zł i była niższa od wyników uzyskanych w adekwatnym okresie poprzedniego roku. Liczba zawartych umów od stycznia do końca czerwca br. osiągnęła liczbę 42 tys. sztuk i stanowiła 48 proc. wielkości zyskanej w I połowie 2000 roku.

Wyniki akcji kredytowej BEST SA w I poł. 2000 i 2001 r. (dane spółki)

 I poł. 2000 I poł. 2001
Wartość udzielonych kredytów        270 mln zł       140 mln zł		
Liczba podpisanych umów           87 tys. szt.      42 tys. szt.                 	

Reklama

Prezentowane wyniki dotyczą wyłącznie umów zainicjowanych w danym roku i nie obejmują kredytów samochodowych.

Wyniki sprzedaży uzyskane przez Spółkę w pierwszym półroczu bieżącego roku są efektem celowych działań zmierzających do uzdrowienia portfela kredytowego generowanego za pośrednictwem Spółki i jego restrukturyzacji. ?W związku z bieżącą sytuacją Spółki została podjęta decyzja o restrukturyzacji portfela kredytowego i jednoczesnym wyeliminowaniu z nowego portfela kredytowego najbardziej ryzykownej grupy klientów, co w efekcie wpłynęło na czasowe zmniejszenie liczby zawieranych umów ? powiedział Andrzej Reterski, Prezes Zarządu BEST SA.? W okresie najbliższych kilku lat głównym celem Firmy będzie zmiana kierunku działania z pożyczek gotówkowych charakteryzujących się wysokim ryzykiem na produkty o stosunkowo niskim poziomie ryzyka tj. kredyty ratalne, samochodowe, karty kredytowe i znaczące zwiększenie ich udziału w strukturze sprzedaży. Jednocześnie Spółka przekształci się w stabilną, wyspecjalizowaną instytucję finansową, skoncentrowaną na wąskim obszarze rynku detalicznego.

Nowa strategia Spółki zakłada zbudowanie przewagi konkurencyjnej BEST na rynku produktów finansowych dzięki koncentracji działań na sprzedaży kredytów ratalnych w placówkach handlowych i punktach obsługi klienta BEST, wejściu na rynek kredytów samochodowych, uruchomieniu krajowej karty kredytowej oraz zmianie organizacji sprzedaży ? przekształceniu wewnętrznych kanałów dystrybucji na zewnętrzną sieć sprzedaży. BEST planuje uruchomienie dwóch zupełnie nowych produktów: karty kredytowej oraz sprzedaży ratalnej przez internet. Karta kredytowa BEST jest projektowana we współpracy z Polcardem jako oferta skierowana do segmentu rynku niezdominowanego do tej pory przez banki. Będzie ona powiązana z systemem sprzedaży ratalnej i umożliwi klientom dostęp do środków finansowych w formie bezpośrednich zakupów, bądź wypłaty pieniędzy z bankomatów bez konieczności posiadania rachunku bieżącego. Natomiast dzięki usługom ratalnym w internecie klienci będą mogli dokonywać zakupów towarów w wybranym sklepie w sieci na kredyt bez konieczności wizyty w banku lub u pośrednika.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Best SA | portfel | karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »