BEST restrukturyzuje portfel
W pierwszym półroczu br. BEST SA wyhamował dynamikę wzrostu akcji kredytowej. Wartość udzielonych za pośrednictwem spółki kredytów w pierwszych sześciu miesiącach 2001 roku wyniosła łącznie 140 mln zł.
Wartość udzielonych kredytów w I połowie 2001 roku za pośrednictwem BEST SA wyniosła 140 mln zł i była niższa od wyników uzyskanych w adekwatnym okresie poprzedniego roku. Liczba zawartych umów od stycznia do końca czerwca br. osiągnęła liczbę 42 tys. sztuk i stanowiła 48 proc. wielkości zyskanej w I połowie 2000 roku.
Wyniki akcji kredytowej BEST SA w I poł. 2000 i 2001 r. (dane spółki)
I poł. 2000 I poł. 2001 Wartość udzielonych kredytów 270 mln zł 140 mln zł Liczba podpisanych umów 87 tys. szt. 42 tys. szt.
Prezentowane wyniki dotyczą wyłącznie umów zainicjowanych w danym roku i nie obejmują kredytów samochodowych.
Wyniki sprzedaży uzyskane przez Spółkę w pierwszym półroczu bieżącego roku są efektem celowych działań zmierzających do uzdrowienia portfela kredytowego generowanego za pośrednictwem Spółki i jego restrukturyzacji. ?W związku z bieżącą sytuacją Spółki została podjęta decyzja o restrukturyzacji portfela kredytowego i jednoczesnym wyeliminowaniu z nowego portfela kredytowego najbardziej ryzykownej grupy klientów, co w efekcie wpłynęło na czasowe zmniejszenie liczby zawieranych umów ? powiedział Andrzej Reterski, Prezes Zarządu BEST SA.? W okresie najbliższych kilku lat głównym celem Firmy będzie zmiana kierunku działania z pożyczek gotówkowych charakteryzujących się wysokim ryzykiem na produkty o stosunkowo niskim poziomie ryzyka tj. kredyty ratalne, samochodowe, karty kredytowe i znaczące zwiększenie ich udziału w strukturze sprzedaży. Jednocześnie Spółka przekształci się w stabilną, wyspecjalizowaną instytucję finansową, skoncentrowaną na wąskim obszarze rynku detalicznego.
Nowa strategia Spółki zakłada zbudowanie przewagi konkurencyjnej BEST na rynku produktów finansowych dzięki koncentracji działań na sprzedaży kredytów ratalnych w placówkach handlowych i punktach obsługi klienta BEST, wejściu na rynek kredytów samochodowych, uruchomieniu krajowej karty kredytowej oraz zmianie organizacji sprzedaży ? przekształceniu wewnętrznych kanałów dystrybucji na zewnętrzną sieć sprzedaży. BEST planuje uruchomienie dwóch zupełnie nowych produktów: karty kredytowej oraz sprzedaży ratalnej przez internet. Karta kredytowa BEST jest projektowana we współpracy z Polcardem jako oferta skierowana do segmentu rynku niezdominowanego do tej pory przez banki. Będzie ona powiązana z systemem sprzedaży ratalnej i umożliwi klientom dostęp do środków finansowych w formie bezpośrednich zakupów, bądź wypłaty pieniędzy z bankomatów bez konieczności posiadania rachunku bieżącego. Natomiast dzięki usługom ratalnym w internecie klienci będą mogli dokonywać zakupów towarów w wybranym sklepie w sieci na kredyt bez konieczności wizyty w banku lub u pośrednika.