BGŻ wycenia Famed Ż

Analitycy BM BGŻ, które jest oferującym akcje Famedu Żywiec, wycenili w raporcie z 9 kwietnia jedną akcję tej spółki na 20,25 zł.

Analitycy BM BGŻ, które jest oferującym akcje Famedu Żywiec, wycenili w raporcie z 9 kwietnia jedną akcję tej spółki na 20,25 zł.

"Przyjęte przez nas założenia w modelu DCF (uwzględniając 15 proc. dyskonto IPO) implikują wycenę jednej akcji Famed Żywiec na poziomie 23,5 zł. Porównując natomiast spółkę do zagranicznych konkurentów oraz wyselekcjonowanych polskich producentów, biorąc pod uwagę wskaźniki P/E oraz EV/EBITDA otrzymaliśmy wycenę jednej akcji odpowiednio na poziomie 17,3 oraz 16,7 zł" - napisano w raporcie BM BGŻ. "Ostatecznie obu metodom nadaliśmy równe wagi i w rezultacie czego cenę jednej akcji wyznaczamy na 20,25 zł.

Jednocześnie dostrzegamy ogromny potencjał wzrostu wartości spółki w przyszłości, którego akceleratorem będą efekty wykorzystania pozyskanych środków z emisji akcji serii D" - dodali analitycy. Spółka oferuje 5,25 mln akcji nowej emisji serii D. Akcje serii D oferowane są inwestorom w dwóch transzach: 0,75 mln akcji w transzy detalicznej, a 3,25 mln akcji w transzy dużych inwestorów. Pozostałe 1,25 mln akcji serii D zostało wydzielonych i stanowią one dodatkową pulę akcji oferowanych, które mogą zostać przydzielone w całości lub w części w każdej z transz, lub nieprzydzielone w ogóle, w zależności od poziomu popytu w ofercie. Przedział cenowy został ustalony na 12-22 zł za akcję.

Reklama

Około 72,3 mln zł z emisji Famed zamierza przeznaczyć na budowę hali produkcyjnej o powierzchni ok. 9 tys. m kw. oraz zakup maszyn i urządzeń do produkcji przede wszystkim zaawansowanych technologicznie stołów operacyjnych (w tym: centra obróbcze, wycinarki laserowe, roboty spawalnicze, urządzenia szlifujące i czyszczące, linie montażowe). Około 13 mln zł spółka chce wydać na robotyzację i automatyzację procesów produkcyjnych i technologicznych. Spółka zamierza też zasilić kapitał obrotowy kwotą ok. 12 mln zł. 15 mln zł spółka planuje przeznaczyć na przejęcia w związku z budową sieci dystrybucyjnej oraz rozszerzeniem potencjału produkcyjnego. Celem przejęcia ma być podmiot prowadzący handel wyrobami medycznymi jednorazowego użytku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: famed | Żywiec | analitycy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »