Reklama

Bloober Team: Chińskie zlecenia motorem wzrostu

O ponad 118% wzrosły przychody Bloober Team w 2014 r. W samym czwartym kwartale minionego roku sprzedaż krakowskiej spółki zwiększyła się o 39%. Dobre wyniki to głownie efekt zwiększającej się obecności firmy na rynku chińskim.

Bloober Team z 1,44 mln zł zysku netto

Reklama

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 1,38 mln zł, krakowska spółka wypracowała w IV kwartale 2014 r. 0,32 mln zł zysku netto. W całym minionym roku przychody Bloober Team wyniosły 6,13 mln zł (wzrost o 118%), a zysk netto zwiększył się do rekordowego w historii spółki 1,44 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął w 2014 r. 1,94 mln zł.

- Mimo, że nie mamy za sobą żadnej premiery, uważam że udało nam się wypracować bardzo dobre wyniki. To min. efekt naszej współpracy z parterami z Chin oraz kolejnych etapów restrukturyzacji i optymalizacji kosztów. Zacieśnienie współpracy z chińskimi partnerami, a zwłaszcza czekające nas w tym roku premiery nowych gier, każą nam oczekiwać, że kolejne kwartały będzie cechowała systematyczna poprawa wyników- tłumaczy prezes.

Przypomnijmy, że Bloober Team jest obecny w Chinach od ubiegłego roku, a do końca marca zamierza uruchomić w Hong Kongu przedstawicielstwo, które zajmowało się będzie marketingiem i promocją firmy w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. Dotychczas krakowska spółka wyprodukowała specjalną edycję gry BRAWL na chińską konsolę Tron.

Specjalna edycja "Brawl" została również wybrana przez koncern Sony jako jeden z kilkunastu tytułów promowanych w tzw. oknie lunchowym (w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu) podczas oczekiwanej premiery w Chinach konsoli PlayStation 4. Spółka tworzy ponadto dla Sony osobną wersję tego tytułu przeznaczoną na konsolę PlayStation Vita. Między innymi zwiększeniu obecności na rynku chińskim, mają służyć środki z planowanej nowej emisji akcji.

Spółka przygotowuje się również do premiery gry BRAWL, która ma być jedną z trzech pre-mier firmy w nadchodzącym roku. Spółka poinformowała również, że gra ukaże się w wersjach na PS Vita, PC, MacOS i na platformę NVidia Shield. Gra jest oceniana niezwykle pozytywnie zarówno przez beta testerów jak i w pierwszych zapowiedziach mediów branżowych.

Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W 2014 r. w ramach programu Creative Europe, Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli.

opr MZB

Dowiedz się więcej na temat: chińskie | efekt | R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »