Bloober Team utrzymuje tempo rozwoju
Bloober Team S.A., spółka z branży gier, notowana na rynku NewConnect od czerwca 2011 r., opublikowała w dniu wczorajszym wyniki finansowe wypracowane w II kw. 2013 r. Spółka na poziomie jednostkowym osiągnęła w tym okresie zysk netto w wysokości ponad 31 tys. zł przy przychodach sięgających 595 tys. zł.
W porównaniu z analogicznym kwartałem ub. roku, w którym strata netto była równa 35 tys. zł, a przychody ukształtowały się na poziomie 365 tys. zł, dynamika wzrostu wyniosła odpowiednio 188% oraz 62%. W ujęciu skonsolidowanym, Grupa Kapitałowa Bloober Team S.A. osiągnęła 42 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 473 tys. zł. "Cieszy nas szczególnie fakt, że te rezultaty osiągnęliśmy przy sprzedaży A-men na rynku europejskim w wersji na PS Vitę oraz jednym projekcie, który realizujemy na zlecenie. W bieżącym roku przygotowujemy się do dużej liczby premier, w tym najważniejszej - Basement Crawl na konsolę Playstation 4, więc bardzo optymistycznie spoglądamy w przyszłość." - twierdzi Piotr Babieno, Prezes Zarządu Spółki Bloober Team S.A.
Drugi kwartał 2013 r. był dla Bloober Team S.A. okresem wytężonej pracy przy realizacji nowych produkcji. Spółka poinformowała o prowadzeniu prac nad nową grą zatytułowaną "Basement Crawl", która będzie dedykowana na platformę Sony PlayStation 4 i ukaże się w okolicach premiery nowej konsoli. Zakończone zostały również prace nad rozszerzoną wersją gry A-men, przeznaczoną na konsolę PlayStation Vita na obszarze Ameryki Północnej.
Dzięki podpisaniu w czerwcu dwóch umów z Sony Computer Entertainment Inc., Bloober Team dołączył do grona autoryzowanych wydawców Sony na obszarze Japonii. Emitent zawarł również umowę z Małopolskim Centrum Przedsiębiorczości na dofinansowanie projektu o nazwie "Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S.A. poprzez wdrożenie innowacji procesowej i produktowej w zakresie cross- platformowych gier multiplayer" w ramach MRPO, Działanie 2.2. Wartość dofinansowania wynosi prawie 225 tys. zł. Spółka otrzymała także informację o przyznaniu dofinansowania w ramach projektu 2.2 A.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z działań iFun4all, które notuje bardzo dużą dynamikę wzrostu. Zarówno iFun4all, jak i Bloober Team, pracują nad kolejnymi tytułami, których sprzedaż powinna usatysfakcjonować wszystkich inwestorów. Grupa aktywnie aplikuje również o środki publiczne i rozwija dział badawczo-rozwojowy, co już wkrótce powinno zaowocować przewagami konkurencyjnymi" - dodaje Babieno.
Pierwsze półrocze Spółka zakończyła zyskiem netto w wysokości 67 tys. zł, wobec straty rok temu na poziomie 283 tys. zł. Narastająco, przychody wyniosły 1.077 tys. zł, podczas gdy w ub. roku osiągnęły one wartość 968 tys. zł.
opr MZB