BM BGŻ wydało rekomendację "kupuj" dla CD Projekt

Analitycy BM BGŻ wydali rekomendację "kupuj" dla CD Projekt, a cenę docelową akcji spółki ustalili na 20,85 zł - wynika z datowanego na 14 stycznia raportu.

 Analitycy BM BGŻ wydali rekomendację "kupuj" dla CD Projekt, a cenę docelową akcji spółki ustalili na 20,85 zł - wynika z datowanego na 14 stycznia raportu.

"Aby lepiej zilustrować to, jak sprzedaż własnych produkcji może wpływać na wycenę CD Projektu, w określeniu wartości godziwej akcji spółki posłużyliśmy się metodą analizy scenariuszy. Najgorszy z nich zakłada, że sprzedaż trzeciego Wiedźmina będzie udana, jednak kolejne produkcje rozejdą się w słabszym nakładzie. Można wskazać szereg ryzyk, które mogłyby doprowadzić do realizacji tego przypadku, wśród których znajduje się słaba jakość gry, nieprzychylne recenzje, lub niska baza konsol nowej generacji. Średnia z wycen DCF oraz porównawczej dla scenariusza pesymistycznego wyniosła 13,40 PLN, jednak naszym zdaniem prawdopodobieństwo realizacji tego scenariusza jest niewielkie i wynosi 15 proc." - napisano w raporcie.

Reklama

"Biorąc pod uwagę doświadczenie spółki w tworzeniu gier RPG oraz bardzo wysoki budżet marketingowy, uznaliśmy że bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest sukces trzeciej części Wiedźmina, który pozytywnie wpłynie na sprzedaż kolejnych tytułów. Całkowita sprzedaż Wiedźmina 3 w scenariuszu bazowym przekracza 7 mln sztuk w ciągu pięciu lat, z czego 1,8 mln kopii sprzedaje się na każdą z nowych konsol. Dla uproszczenia analizy, zakładamy taką samą sprzedaż w przypadku wszystkich gier klasy AAA, które będą wydawane co 2 lata począwszy od 2015 r." - dodano.

Analitycy BM BGŻ podkreślają, że choć duża popularność spółki jest zasługą segmentu produkcji gier, nie należy nie doceniać segmentu dystrybucji cyfrowej, który cechuje dynamiczny wzrost oraz wysoka, 20-proc. rentowność netto.

"W scenariuszu bazowym, zakładamy średnią stopę wzrostu tego segmentu na 24 proc. (w scenariuszu pesymistycznym 14,8 proc.), dzięki czemu po dziesięciu latach przychody ze sprzedaży cyfrowej przekraczają 600 mln zł, natomiast zysk netto sięga 126 mln zł. Do tej pory gog.com skupiał się na dystrybucji starych gier, jednak zarząd spółki zamierza rozszerzyć ofertę na nowe i bardziej popularne tytuły. Choć dokładne szacunki nie istnieją, serwis gog.com może stanowić obecnie mały procent w globalnym rynku dystrybucji cyfrowej, dlatego też dwucyfrowe tempo wzrostu przez okres najbliższych 10-lat jest możliwe do spełnienia" - napisano.

W przypadku scenariusza optymistycznego, analitycy zakładają, że liczba sprzedanych kopii Wiedźmina 3 sięgnie niemal 9 mln, co jest wynikiem o połowę gorszym od ostatniej części serii The Elder Scrolls: Skyrim.

"W kwartał po premierze, sprzedaż gry na PC wynosi 1,6 mln sztuk, podczas gdy na każdą z nowych platform konsolowych w tym samym okresie sprzedaje się 1,2 mln sztuk. W najbardziej optymistycznym scenariuszu, tempo wzrostu segmentu dystrybucji cyfrowej rośnie w okresie prognozy o 27,6 proc., co oznacza niemal 800 mln zł przychodów z tego tytułu w 2023 r." - napisano.

"Kierując się subiektywną oceną co do możliwości realizacji konkretnych scenariuszy, uważamy iż zarówno scenariusz bazowy, jak i scenariusz optymistyczny są dużo bardziej prawdopodobne niż scenariusz pesymistyczny, Dlatego też, zdecydowaliśmy się przypisać wagę 0,5 do scenariusza bazowego, natomiast 0,35 do scenariusza optymistycznego" - dodano.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: gry | gry komputerowe | rekomendacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »