BOMI wchłonęło Rasta

PPH BOMI S.A. oraz RAST S.A. połączyły siły, wyrastając na krajowego lidera w branży delikatesów oraz supermarketów premium. Od 1 sierpnia, po rejestracji połączenia przez Sąd Rejonowy w Gdańsku, spółki działają jako jedna firma, pod jednym numerem NIP.

PPH BOMI S.A. oraz RAST S.A. połączyły siły, wyrastając na krajowego lidera w branży delikatesów oraz supermarketów premium. Od 1 sierpnia, po rejestracji połączenia przez Sąd Rejonowy w Gdańsku, spółki działają jako jedna firma, pod jednym numerem NIP.

Fuzja nastąpiła przez przeniesienie praw i obowiązków spółki RAST na BOMI, w zamian za emisję 8,1 mln akcji serii L BOMI, skierowaną do akcjonariuszy RASTA.

W ramach budowy silnej Grupy Kapitałowej BOMI zamierza jeszcze do końca sierpnia sfinalizować przejęcie około 95 proc. akcji Rabatu Pomorze. Wyniki finansowe wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy będą konsolidowane już od sierpnia, choć połączenie operacyjne zakończy się w czwartym kwartale 2008 roku.

Całkowita powierzchnia 20 wielko-powierzchniowych supermarketów typu premium, wniesionych do BOMI przez RAST, wynosi 28 tys. m2. Oferta asortymentowa obejmuje około 25 tys. produktów.

Reklama

Rabat Pomorze S.A. jest czołowym dystrybutorem artykułów spożywczych na terenie Pomorza oraz - poprzez spółki zależne - na terenie południowej Polski. Spółka prowadzi także działalność detaliczną pod znakami firmowymi Sieć 34 (ogólnopolska sieć 1 200 franczyzowych sklepów detalicznych) oraz "eLDe" (sieć 250 franczyzowych sklepów detalicznych w południowej Polsce), których obroty w 2007 r. wyniosły około 3,7 mld zł.

- Tworzona przez nas Grupa będzie miała znacznie większy potencjał rozwoju i możliwości działania niż samodzielnie działająca na rynku sieć sprzedaży - mówi Stanisław Okonek, Prezes Zarządu PPH Bomi. ? W kolejnym kwartale przewidujemy wzrost rentowności, dzięki wynegocjowaniu korzystniejszych warunków umów z naszymi kontrahentami oraz wykorzystaniu potencjału dystrybucyjnego spółki Rabat Pomorze oraz INTERCHEM S.A. Będziemy mogli zanotować znaczne oszczędności po stronie takich pozycji kosztowych jak: wyposażenie sklepów, działania marketingowe czy administracyjne, a także zakup materiałów eksploatacyjnych czy mediów. W istotny sposób wpłynie to na zwiększenie efektywności naszych działań ? przekonuje Stanisław Okonek.

Grupa Kapitałowa BOMI posiada po połączeniu 48 sklepów delikatesowych i supermarketów o łącznej powierzchni 80 tys. m2, w 17 miastach Polski, a także około 1400 sklepów franczyzowych.

Dzięki podpisaniu czteroletniej umowy ze spółką INTERCHEM S.A. BOMI zracjonalizuje swoją ofertę handlową w kategorii artykuły higieniczne, chemia gospodarcza i kosmetyki oraz uzyska lepsze warunki handlowe. Centralizacja zakupów dla całej Grupy będzie następować również w innych kategoriach produktowych.

Spółka nie wyklucza kolejnych przejęć na rynku handlu detalicznego, jednak w najbliższym czasie zamierza skoncentrować się na konsolidacji Grupy i jej rozwoju organicznym.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pomorze | sąd rejonowy | premium | Bomi SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »