Broker chce odszkodowania

Broker FM złożył do sądu pozew przeciwko CR Media Consulting i Włodzimierzowi Czarzastemu. Firma domaga się od nich 3 mln zł zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych oraz 28,5 mln zł odszkodowania za straty majątkowe.

Broker FM złożył do sądu pozew przeciwko CR Media Consulting i Włodzimierzowi Czarzastemu. Firma domaga się od nich 3 mln zł zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych oraz 28,5 mln zł odszkodowania za straty majątkowe.

Medialna spółka uważa, że wskutek działań CR Media Consulting i W. Czarzastego nie udało jej się pozyskać z rynku kapitałowego tylu pieniędzy, ile zamierzała. W efekcie musiała ograniczyć plany inwestycyjne. CR Media Consulting jest właścicielem spółki Ad.point, posiadającej 9 stacji radiowych, a więc konkurentem Brokera, który kontroluje stację RMF FM.

W czerwcu Broker FM chciał uplasować na rynku blisko 1,8 mln akcji serii C i D. Zamierzał zebrać nawet 175 mln zł. Kilka dni przed rozpoczęciem subskrypcji CR Media Consulting opublikowała w internecie raport na temat Brokera FM, który podważał prognozy i szacunki przedstawione przez medialną spółkę w prospekcie emisyjnym. Równocześnie do mediów trafiło pismo rozpowszechniane przez Włodzimierza Czarzastego, sekretarza Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wzywające przedstawicieli RMF (stacja radiowa to główne aktywa Brokera) do wyjaśnienia sytuacji finansowej.

Reklama

Zamieszanie zmusiło Brokera do zmniejszenia puli sprzedawanych akcji. Na rynek trafiły tylko papiery serii C - łącznie 1,24 mln akcji. Cena emisyjna została wyznaczona na poziomie dolnej granicy widełek - czyli 83 zł. W efekcie na konta sprzedającego wpłynęło nieco ponad 100 mln zł.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: odszkodowania | chciał | RMF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »