BSC Drukarnia Opakowań prognozuje w 2010 r. 33 proc. wzrostu zysku netto rok do roku

BSC Drukarnia Opakowań, która w najbliższych dniach przeprowadzi pierwszą publiczną ofertę akcji, prognozuje, że w 2010 roku osiągnie 14,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto oraz 101,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2011 roku zysk netto grupy ma wzrosnąć do 15,1 mln zł, a przychody do 110 mln zł.

BSC Drukarnia Opakowań, która w najbliższych dniach przeprowadzi pierwszą publiczną ofertę akcji, prognozuje, że w 2010 roku osiągnie 14,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto oraz 101,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2011 roku zysk netto grupy ma wzrosnąć do 15,1 mln zł, a przychody do 110 mln zł.

Spółka podała, że prognoza zysku netto na 2010 rok jest wyższa o 33 proc. od zysku zrealizowanego w 2009 roku, a prognoza przychodów jest wyższa o 21,1 proc.

Spółka prognozuje także, że w 2010 roku osiągnie 23,9 mln zł EBITDA, co oznaczać będzie wzrost rok do roku o 35 proc. Rentowność netto grupy zwiększy się z 12,7 proc. do 13,9 proc.

W 2011 roku EBITDA ma wynieść 25,3 mln zł.

Po sześciu miesiącach 2010 roku przychody grupy kapitałowej sięgnęły blisko 46,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 7 mln zł.

W najbliższych dniach spółka przeprowadzi pierwszą publiczną ofertę akcji, z której chce pozyskać 69 mln zł brutto (64,7 mln zł netto).

Reklama

Za kwotę 36,7 mln zł BSC zamierza zakupić i dokapitalizować drukarnię fleksograficzną o profilu etykiet samoprzylepnych. Spółka ocenia, że akwizycja firmy dysponującej tą technologią umożliwi jej rozszerzenie zakresu obsługi klientów oraz zwiększenie sprzedaży.

"Istotnym dla grupy kapitałowej kierunkiem rozwoju jest segment opakowań farmaceutycznych. BSC przeznaczy 19,8 mln zł na przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w wysoko wyspecjalizowany zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne" - napisano w komunikacie.

"Firma zamierza także zwiększać udział w sprzedaży wysokomarżowych opakowań premium, których odbiorcami są producenci towarów luksusowych, takich jak kosmetyki, słodycze czy alkohole. Opakowania te produkowane są przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii, pozwalających na uzyskanie oryginalnych efektów wizualnych, wyróżniających towary na rynku. Inwestycje w linie technologiczne oraz rozbudowę zakładu, na które BSC planuje przeznaczyć 8,2 mln zł, umożliwią spółce dalsze udoskonalenie jakości nadruku, skrócenie czasu realizacji dostaw oraz redukcję kosztów" - dodano.

Spółka zaoferuje 3 000 000 akcji nowej emisji serii H, reprezentujących 30,59 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym. 2 250 000 akcji zostanie zaoferowanych w transzy inwestorów instytucjonalnych, a 750 000 walorów w transzy otwartej.

Cena emisyjna ustalona została w przedziale 17 do 23 zł za akcję.

Book-building odbędzie się od 29 listopada do 1 grudnia, natomiast zapisy na akcje spółki będzie można składać od 6 do 9 grudnia. Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDMSA.

BSC Drukarnia Opakowań specjalizuje się w dostarczaniu opakowań z tektury i papieru dla dużych, międzynarodowych koncernów, takich jak Danone, Kraft Foods, Procter&Gamble, Beiersdorf, McDonald's, KFC czy Diageo. Ponad 80 proc. produkcji spółki trafia do dużych, międzynarodowych koncernów.

BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald's w Polsce oraz w kilku sąsiednich krajach za wschodnią granicą.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: opakowania | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »