Budimex dostał wyłączność na rozmowy w sprawie zakupu PNI

Zarząd PKP SA udzielił firmie Budimex czasowej wyłączności na negocjacje w sprawie zakupu udziałów w Przedsiębiorstwie Napraw Infrastruktury należącym do Grupy PKP - poinformowała w poniedziałek Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP .

Zarząd PKP SA udzielił firmie Budimex czasowej wyłączności na negocjacje w sprawie zakupu udziałów w Przedsiębiorstwie Napraw Infrastruktury należącym do Grupy PKP  - poinformowała w poniedziałek Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP .

W związku z tym zarząd PKP SA przyznał związkom zawodowym działającym w spółce (organizacje zrzeszone w FZZP PKP i w SKK NSZZ "Solidarność") możliwość przeprowadzenia w ciągu trzech tygodni bezpośrednich rozmów z potencjalnym inwestorem w sprawie zabezpieczenia interesów pracowników, czyli wypracowania Paktu Gwarancji Socjalnych dla pracowników spółki.

Jak poinformował Federację zarząd PKP SA, taka decyzja jest wynikiem ustaleń przyjętych na posiedzeniu Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa 1 kwietnia 2011 r.

"Warto odnotować, że +ustalenia+ nie zostały podpisane przez przedstawicieli Federacji ZZP PKP, Związku Zawodowego Pracowników Warsztatowych, SKK NSZZ "Solidarność 80" i Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych (wszystkie organizacje zrzeszone w Forum Związków Zawodowych) i są ustaleniami strony rządowej, prezes PKP S.A. Marii Wasiak (odpowiedzialnej za sprywatyzowanie publicznego sektora kolejowego) ze związkowcami zrzeszonymi w strukturach NSZZ "Solidarność" i OPZZ" - napisano w komunikacje.

Reklama

W świetle podpisanych ustaleń, warunkiem zgody ministra infrastruktury na prywatyzację spółek kolejowych - Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, PKP CARGO i Polskich Kolei Linowych - jest podpisanie w tych firmach Paktu Gwarancji Socjalnych.

Według związkowców, zakup Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury przez Budimex, da tej firmie monopol na rynku budownictwa infrastruktury kolejowej w Polsce. Podkreślają też, że spółka Budimex jest częścią hiszpańskiej korporacji Ferrovial z siedzibą w Madrycie.

PNI zajmuje się projektowaniem, modernizacją oraz budową dróg szynowych i kołowych, a także kompleksową naprawą i utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Obecnie pracuje m.in. przy modernizacji linii kolejowych Warszawa-Łódź, Zabrze-Katowice-Kraków oraz Kraków-Medyka. W roku obrotowym 2009/2010 PNI zanotowało zysk w wysokości 9,1 mln zł. Spółka zatrudnia 1700 pracowników.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP | Budimex SA | infrastruktura | sprawy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »