BZ WBK: Będzie nowe podejście do oferowania usług

Bank Zachodni WBK przygotowuje nową strategię sprzedaży usług bankowych. Będzie gotowa pod koniec roku. To efekt rosnącej roli bankowości elektronicznej i zmniejszającego się ruchu w oddziałach.

Już ponad 2 mln klientów banku aktywnie korzysta z usług przez internet lub aplikację mobilną, a ponad 3,2 miliona posiada dostęp do usług elektronicznych. Szybko przybywa zwłaszcza użytkowników aplikacji bankowej, bo jest ich już 908 tys., a w ciągu roku ich liczba wzrosła o 26 proc. Przez kanały zdalne czyli internet, aplikacje mobilną i call centre bank sprzedaje już ponad 28 proc. produktów. Transakcji wykonywanych przez aplikację jest o 84 proc. więcej niż przed rokiem.

- Coraz więcej osób wybiera ten sposób kontaktów z bankiem i dużo inwestujemy w kanały elektroniczne, wprowadzamy nowe funkcjonalności, usprawniamy procesy. Sprawdzamy i monitorujemy jednocześnie preferencje klientów oraz ruch w oddziałach, w poszczególnych lokalizacjach i widzimy, że się zmniejsza - mówi Michał Gajewski, prezes Banku Zachodniego WBK, ale zastrzega, że to klient wybiera sposób kontaktu z bankiem.

Reklama

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ankieta Interii: Zyski banków wzrosły w 2016 o ponad 5 proc.

Dlatego BZ WBK przeprowadzi szeroką analizę i pod koniec roku powinno być wiadomo jak duża sieć placówek jest potrzebna.

- W tym roku budujemy nową strategię dystrybucji, która ma zdefiniować rolę i funkcję oddziałów. Wtedy zdecydujemy co będziemy dalej robić z siecią - zapowiada prezes BZ WBK. Jak dodaje z jednej strony coraz więcej klientów korzysta z elektronicznych kanałów, ale z drugiej wciąż duża grupa chce mieć bezpośredni kontakt z pracownikiem banku.

Z raportu banku wynika, że w I kwartale 2017 roku liczba oddziałów zmniejszyła się o 27 i na koniec marca było ich 631, a do tego funkcjonowało 108 placówek partnerskich.

Bank planuje też uproszczenie taryfy opłat i prowizji, tak żeby klientowi ułatwić podejmowanie decyzji z których usług chce korzystać i ile za nie płacić. Na razie jednak nie podaje szczegółów.

BZ WBK planuje kolejne nowości technologiczne. - Intensywnie pracujemy też nad innowacjami, już niedługo, jako pierwszy bank w Polsce chcemy wprowadzić weryfikację opartą o biometrię twarzy - zapowiada prezes Michał Gajewski.

Coraz większa rola bankowości elektronicznej to trend rynkowy. Według najnowszych wyników badań opinii zrealizowanych przez Kantar TNS dla ZBP w marcu korzystanie z bankowości internetowej deklaruje 53 proc. indywidualnych klientów banków. Jednocześnie 57 proc. ankietowanych przyznaje, że ma zaufanie do bankowości internetowej, a wśród posiadaczy rachunku w banku udział ten wzrasta do 62 proc.

BZ WBK miał w I kwartale 2017 roku 453 mln zł zysku netto, co oznacza spadek o 19 proc. Bank podkreśla, że w ujęciu porównywalnym zysk wzrósłby o 3 proc. (po uwzględnieniu zdarzeń jednorazowych czyli skorygowany o nadwyżkę kosztów związanych ze składkami na BFG oraz dywidendę z Grupy Aviva, która w ubiegłym roku była zaksięgowana w I kwartale, a w tym roku zasili wynik drugiego kwartału.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Santander Bank Polska | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »