Call2Action, Agencja TVN i TVN Media rozpoczynają współpracę

Z początkiem lutego Call2Action, polska spółka w branży Digital Signage, rozpoczyna współpracę z Agencją TVN i TVN Media. Pierwszym wspólnym projektem firm jest uruchomienie dwóch kanałów telewizji konsumenckiej: Wait TV i Shopping TV, które oglądać można na ekranach umieszczonych w marketach ogólnopolskich sieci handlowych.

Z początkiem lutego Call2Action, polska spółka w branży Digital Signage, rozpoczyna współpracę z Agencją TVN i TVN Media. Pierwszym wspólnym projektem firm jest uruchomienie dwóch kanałów telewizji konsumenckiej: Wait TV i Shopping TV, które oglądać można na ekranach umieszczonych w marketach ogólnopolskich sieci handlowych.

W ramach wspólnych działań spółka Call2Action udostępnia nośniki multimedialne zlokalizowane w delikatesach Alma, supermarketach Piotr i Paweł oraz hipermarketach Tesco. Z prezentowanym na nich przekazem będzie mogło zapoznać się około 7,1 mln osób powyżej 18. roku życia (zasięg ten będzie stale zwiększany). Agencja TVN zajmuje się dostarczaniem kontentu informacyjnego, natomiast TVN Media pozyskiwaniem reklamodawców.

Współpraca trzech podmiotów: spółki Call2Action, Agencji TVN i TVN Media, jest znaczącym krokiem na drodze rozwoju firm. - Powstanie telewizji konsumenckiej to przełom w polskiej branży reklamy i mediów. Naszym celem jest zbudowanie nowej kategorii na rynku, wyznaczanie trendów oraz rozwój niezagospodarowanego jeszcze obszaru, jakim jest telewizja konsumencka. Każdy z partnerów zapewnia know-how, dlatego jesteśmy pewni, że to przedsięwzięcie będzie sukcesem - mówi Michał Maciuk, członek zarządu Call2Action.

Reklama

Charakterystyka kanałów

Shopping TV emitowany jest na nośnikach multimedialnych zlokalizowanych w halach sklepowych. W ramówce znajdują się materiały dotyczące m.in. zdrowia, urody, stylu życia oraz materiały reklamowe i promocyjne. Kanał ma pomóc konsumentom robiącym zakupy, wesprzeć ich procesy decyzyjne oraz uatrakcyjnić czas spędzany w sklepie.

Wait TV emitowany jest na nośnikach multimedialnych przy kasach sklepowych. Jest to na bieżąco aktualizowany kanał newsowy z najważniejszymi informacjami z Polski i ze świata, z prognozą pogody, kalendarium, informacjami biznesowymi a także prezentujący materiały reklamowe. Jego celem jest uatrakcyjnienie czasu spędzanego przez klientów w kolejce, poprzez skupienie ich uwagi na nośnikach.

Dobór treści wyświetlanych na obu kanałach podyktowany jest zainteresowaniem i potrzebami klientów. - Z naszego doświadczenia wiemy, że konsumenci robiący zakupy poszukują na nośnikach multimedialnych użytecznych dla nich informacji. Jak pokazały badania Millward Brown SMG/KRC przeciętnie klient spędza w kolejce do kasy 8,25 min. Dzięki oglądaniu Wait TV czas ten upływa mu szybciej i przyjemniej, a prezentowane reklamy nie są odbierane jako nachalne, tylko pomocne - dodaje Maciuk.

Kontent do obydwu kanałów przygotowuje Agencja TVN. Materiały newsowe pochodzą z platformy x-news.pl, gdzie codziennie publikowanych jest kilkadziesiąt wideo depesz dotyczących najważniejszych wydarzeń politycznych, społecznych, gospodarczych, sportowych. Klipy te powstają na podstawie materiałów źródłowych stacji TVN, TVN 24, TVN CNBC, TVN Meteo, nSport, portalu tvn24.pl, CNN Newsource oraz innych partnerów Agencji TVN. Materiały do kanału Shopping TV Agencja TVN przygotowuje na podstawie zasobów redakcyjnych i archiwalnych stacji Grupy TVN. - Na potrzeby projektu powołany został w Agencji TVN specjalny zespół, który przygotowuje kontent sprofilowany pod potrzeby odbiorców telewizji konsumenckiej. Źródłem materiałów są stacje newsowe. Tym projektem rozpoczynamy nowy etap działalności, związany z wyspecjalizowana produkcją kontentu na nośniki Digital Signage. Stopniowo będziemy poszerzać naszą ofertę o zasoby własne i partnerów zewnętrznych agencji - mówi Tomasz Nabakowski, dyrektor Agencji TVN.

Powodzenie projektu prognozują wyniki badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy Millward Brown SMG/KRC. Pokazują one, że klienci sieci handlowych mają pozytywne opinie na temat nośników multimedialnych i reklam na nich prezentowanych. Prawie 2/3 konsumentów (64,8 proc.) uważa, że warto zapoznać się z reklamami właśnie w sklepie. Mogą one być dla nich pomocne w podejmowaniu decyzji zakupowych. Blisko 55 proc. klientów sieci handlowych przyznaje, że czekając w kolejce do kasy chętnie poświęca uwagę oglądaniu reklam, a 52,9 proc. jest lepiej do nich nastawionych, niż podczas oglądania w domu. Dodatkowo, prawie połowa osób przebywających w markecie (45,1 proc.) twierdzi, że możliwość zapoznania się z treściami prezentowanymi na nośnikach multimedialnych uatrakcyjnia zakupy.

Shopping TV i Wait TV jest również efektywną alternatywą dla tradycyjnych form reklamy. Zapewnia najważniejsze z punktu widzenia reklamodawcy korzyści wpływające na skuteczność przekazu. - Reklama wyświetlana w miejscu zakupu nie tylko jest lepiej postrzegana przez konsumenta, ponieważ "podpowiada" mu, jaką decyzję podjąć, ale także bardziej angażuje odbiorcę. Klient chętnie zatrzymuje się, żeby zobaczyć prezentowany przekaz. Ciekawy kontent wzmacnia jego zainteresowanie, pozytywne nastawienie do oglądanych reklam, a bliskość i dostępność prezentowanego w nich produktu przekłada się na podjęcie przez klienta kroków w celu nabycia towaru. Jak pokazały badania Millward Brown SMG/KRC dzieje się tak, aż w 26 proc. przypadków - podsumowuje Maciuk.

Tutaj sprawdzisz notowania spółki Call2Action SA

Call2Action powstało w 2008 roku. Firma dysponuje własną siecią nośników multimedialnych, zlokalizowanych na terenach sieci handlowych: supermarketów Piotr i Paweł, hipermarketach Tesco oraz sklepach sieci delikatesowej Alma. Obecnie Call2Action posiada zasięg na poziomie 7,1 miliona ludzi powyżej 18 r.ż. Od połowy 2009 r. jest spółką giełdową notowaną na rynku New Connect. Firma specjalizuje się w sprzedaży czasu reklamowego na własnych nośnikach multimedialnych wykorzystujących do emisji przekazu reklamowego nowoczesną technologię Digital Signage. Technologia ta umożliwia zarządzanie siecią w czasie rzeczywistym, a także dywersyfikację i regionalizację przekazu.

Agencja TVN istnieje od 2009 r., działa w strukturach Grupy TVN. Dostarcza newsowe i archiwalne materiały wideo, świadczy telewizyjne usługi produkcyjne i broadcastingowe, przygotowuje kontent multimedialny do serwisów internetowych. W sierpniu 2011 roku uruchomiła platformę www.x-news.pl - pierwszy w Polsce serwis agencyjny z materiałami multimedialnymi dla mediów. Publikowane tam newsowe klipy wideo przygotowywane są, m.in. na podstawie materiałów źródłowych kanału informacyjnego TVN24, serwisu tvn24.pl, TVN CNBC oraz CNN Newsource.

TVN MEDIA to spółka Grupy TVN, w której zostały wydzielone działy Biura Reklamy i Marketingu. Swoją działalność rozpoczęła 29 listopada 2011r. TVN Media w imieniu własnym i na rzecz TVN zawiera umowy o emisję reklam, sponsorowanie, lokowanie produktów, realizację ogłoszeń. TVN Media reprezentuje we wszelkich działaniach handlowych wszystkie produkty telewizyjne Grupy TVN, Premium TV oraz tą część online, za którą odpowiedzialny jest TVN. Spółka posiada 3 - osobowy zarząd. Prezesem jest Piotr Walter, członkami zarządu Piotr Korycki oraz Piotr Tyborowicz.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | TVN SA | digital signage
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »